دانشگاه-یا-کارخانه-تولید-دیپلم

شماری از مسوولان به این باورند که برخی از دانشگاه های خصوصی درکشور، غیر معیاری بوده و بجای تولید دانش و علم، دیپلم تولید می نمایند.

به گزارش افغان نیوز: شمار از مسوولان و نهادهای اکادمیک، امروز سه شنبه( 15 – حوت) درکابل، طی برگزاری چهارمین دور نمایشگاه تحصیلی، گفتند که متأسفانه برخی از موسسات تحصیلات عالی خصوصی از بی سرنوشتی یک نسل سوء استفاده نموده و هدف شان بدست آودن پول و تولید دیپلم می باشند.

عبدالقهار عابد، رییس دفتر ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی، نقش سکتور خصوصی به ویژه موسسات تحصیلات عالی را برای نظام مند شدن و صلح پایدار مفید و موثر دانسته، می گوید که بدون سکتور خصوصی درکشور، دموکراسی قابل قبول نخواهیم داشت.

وی می گوید که این نمایشگاه در بخش خود‌کفایی و آینده جوانان موثر بوده و زمینه را برای رشد و توانمندسازی جوانان بیشتر مساعد می سازد.

ازسوی هم، احمد سیر محجور، معیین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی می گوید که برگزاری این نمایشگاه، زمینه رقابت مثبت را میان موسسات تحصیلات عالی خصوصی و دولتی در عرضه خدمات با کیفیت و تولید دانش، بیشتر مساعد می سازد.

وی افزود، دانشگاه های خصوصی باید به اساس نیاز جامعه و بازار خدمات عرضه نمایند، تولید دیپلم به تنهای نمی تواند سندی برای پیدا نمودن کار باشد.

معیین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی تاکید نمود که برای 30 میلیون نفوس، بیش از 120 موسسه تحصیلات عالی خصوصی درکشور فعالیت دارند که باید برای عرضه خدمات معیاری و با کیفیت  تلاش نمایند.

او گفت، دو نهاد تحصیلی با کیفیت و معیاری، بهتر از 130 نهاد اکادمیک و تحصیلی بی کیفیت و غیر معیاری می باشد.

وی مدیریت زمان را یکی از موضوعات مهم برای رشد و انکشاف جامعه دانسته، می گوید که نهادهای اکادمیک باید وقت نسل جوان و آینده ساز کشور را در نظر گرفته و در عرضه خدمات معیاری و با کیفیت توجه جدی داشته باشند.

محمد رحیل فورمولی، معیین تعلیمات تخنیکی می گوید که این نمایشگاه ها می تواند پل ارتباطی میان جوانان و نهادهای تحصیلی دولتی و خصوصی در چگونگی ارائه و عرضه خدمات باشد.

وی افزود، نصاب تعلیمی وزارت معارف باید قابلیت محور باشد و ظرفیت سازی درحوزه اساتید صورت بگیرد.

وی تاکید دارد که سال 1397، برای تمام مردم، خصوصا قشر جوان، باید یک سال استفاده از تولیدات داخلی کشور قلمداد شود.

این درحالی است که شمارزیادی از جوانان، بخاطر عدم کیفیت درسی و غیر معیاری بودن نهادهای تحصیلی خصوصی شاکی بوده، اظهار می دارند که بجای افزایش موسسات تحصیلی باید به کیفیت و معیاری بودن آن توجه شود.

دانشگاه یا کارخانه تولید دیپلم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد