دانشگاه-یومف-سویس-در-افغانستان-جنجال-برانگیز-شد

مسوولان دانشگاه یومف سویس در افغانستان می گویند که وزارت تحصیلات عالی به بهانه های مختلف در امور این دانشگاه دخالت می کند؛ اما دانشجویان از فعالیت غیر قانونی این دانشگاه خبر می دهند.

به گزارش افغان نیوز: نیکمل سنگدل، مسوول دانشگاه یومف سویس در افغانستان، روز پنج شنبه(10، جوزا) گفت: دانشگاه یومف سویس در سال 1390 خواستار فعالیت در افغانستان شد و در سال 1392 با گرفتن جواز فعالیت آغاز به کار کرد. اما در روزهای گذشته وزارت تحصیلات عالی به ریاست جمهوری پیشنهاد نموده که دانشگاه یومف سویس تخطی کرده است.

وی افزود، مسوولان این دانشگاه خواهان عدم دخالت وزارت تحصیلات عالی در امور درسی می باشند و مدعی اند، تا زمانی که حکم محکمه در مورد پرونده فعالیت این دانشگه نهایی نشود، هیچ کسی حق دخالت در امور آن را ندارد.

آقای سنگدل همچنان مدعی است که وزارت تحصیلات عالی با سرنوشت دانشجویان بازی نموده و تعداد زیادی از محصیلین این دانشگاه را به پوهنتون کابل انتقال داده است.

سنگدل از رییس جمهور غنی می خواهد که زمینه نشست را میان مسوولان این دانشگاه و هیئت وزارت تحصیلات عالی فراهم نماید تا حقیقت این ادعا ها معلوم شود.

از سوی هم، محمد ناصر فیکار یکی از دانشجویان یومف که به دانشگاه کابل رفته است، می‌گوید؛ چیزی به نام دانشگاه یومف سویس وجود ندارد و به همین دلیل بعد از تحصیل دو سمستر این نهاد را ترک کردم.

وی افزود؛ این نهاد تحصیلی از دانشجویان خود در هر سمستر 140 هزار افغانی پول اخذ می کند، درحالیکه مدرک آن مدار اعتبار دولت افغانستان نبوده و مسوولان آن فقط با سرنوشت فرزندان این وطن بازی می کنند.

آقای فیکار تاکید داشت؛ تعداد از دانشجویان که به دانشگاه کابل انتقال کرده اند، به 500 نفر میرسند، و برای ادامه تحصیل شان نیاز به اسناد دارند، اما مسوولان یومف سویس از دادن اسناد خود داری می‌کنند.

این دانشجویان از حکم رئیس جمهور غنی مبنی بر انتقال محصیلان دانشگاه یومف سویس به دانشگاه کابل حمایت می کنند.

دانشگاه یومف سویس در افغانستان جنجال برانگیز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد