داودزی-خواستار-کمک-مولانا-فضل-الرحمن-به-روند-صلح-افغانستان-شد

عمر داود زی رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح ونماینده خاص رئیس جمهور در امور منطقه یی برای اجماع صلح در دیدار با مولانا فضل الرحمن رئیس شورای علمای پاکستان، از وی خواستار کمک در روند صلح افغانستان شد.

به گزارش افغان نیوز: هیئت شورای عالی صلح و دولت افغانستان روز سه شنبه وارد سلام آباد شد تا با مقام های آن کشور در مورد صلح افغانستان گفتگو و رای زنی نمایند.

شورای عالی صلح با نشر این خبر گفته که رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و نماینده خاص رئیس جمهور در امور منطقه یی برای اجماع صلح همراه با هیئت افغانستان، با رئیس، سکرترجنرال و تعداد از اعضای رهبری جمعیت علمای اسلامی پاکستان دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار که شام سه شنبه (۱۸ جدی) انجام شد، محمد عمر داوودزی همکاری علمای پاکستان در حمایت از پروسه صلح و آغاز مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان را مهم دانست.

داودزی ضمن اینکه در مورد پروسه صلح افغانستان به مولانا فضل الرحمن معلومات داد، از وی خواست با برداشتن گامهای عملی در این پروسه همکاری نموده و نقش سازنده ی ادا نماید.

مولانا فضل الرحمن رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان، ضمن استقبال از پیشرفتهای پروسه صلح افغانستان، وعده سپرد تا در راستای آوردن صلح به کشور همسایه اش افغانستان که به خیر مردمان هر دو کشور میباشد، اقدام نماید.

دو طرف روی برنامه ریزی و تدویر نشست مشترک علمای کرام افغانستان و پاکستان نیز بحث و تبادل نظر نمودند.

در این نشست آقای عاطف مشعل سفیر کبیر افغانستان در اسلام آباد نیز حضور داشت.

داودزی خواستار کمک مولانا فضل الرحمن به روند صلح افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد