داوودزی-خواهان-همکاری-چین-برای-مذاکره-با-طالبان-شد

محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح و نماینده رییس جمهور غنی در امور منطقه‌ای برای صلح از چین خواسته است تا برای آغاز مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان همکاری کند.

به گزارش افغان نیوز: در یک خبرنامه شورای عالی صلح که امروز شنبه (6، دلو) منتشر شد، آمده است که آقای داوودزی این خواست را در دیدار با چن شاو دنگ، معاون وزارت خارجه چین مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای داوودزی از دولت چین خواسته است تا در حمایت، تسریع و تسهیل پروسه صلح و آغاز مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان نقش خود را به عنوان یک همسایه و یکی از قدرت‌های مطرح جهان ادا کند.

آقای داوودزی افزوده است که برای حمایت و تسریع پروسه صلح افغانستان در کنار اجماع بین‌المللی، اجماع منطقه‌ای نیز اهمیت و مؤثریت دارد.

معاون وزیر امور خارجه چین در این دیدار پیشرفت‌ها در پروسه صلح افغانستان را بی‌پیشینه خوانده است و حمایت کشورش را از پروسه صلح به رهبری، مالکیت و حاکمیت افغانستان اعلام کرده است.

چن شاو دنگ گفته است که چین آماده هر نوع همکاری در پروسه صلح افغانستان است.

این درحالی است که داوودزی روز چهارشنبه (3، دلو) به چین رفت و این دومین سفرش به کشورهای منطقه است که پیش از این به پاکستان رفته بود و قرار است پس از آن به ایران نیز سفر کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که پیش از این وزارت امور خارجه چین اعلام کرده بود که بیجینگ از نفوذ خود بر پاکستان برای جلب همکاری این کشور در خصوص صلح افغانستان استفاده خواهد کرد.

در همین  حال، گزارش شده است که مذاکرات میان نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر وارد ششمین روزش شده است.

داوودزی خواهان همکاری چین برای مذاکره با طالبان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد