داوودزی-و-خلیلزاد-از-مذاکرات-جدید-در-قطر-خبر-دادند

رییس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان و نماینده ويژه وزارت امور خارجه آمریکا از برگزاری دور جدید مذاکرات در دوحه قطر خبر دادند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان با محمد عمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و نماینده ويژه رئیس جمهور غنی در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص مسائلی از جمله؛ پیشرفت ها در روند صلح، ايجاد اجماع و هماهنگى های منطقه ای و بين المللى براى ایجاد صلح٬ توسعه و ادامه کار شورای رهبری مصالحه و همچنین برگزارى موفقیت آمیز نشست لويه جرگه مشورتى صلح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرفین همچنین بر اهمیت دیدگاه های دولت و ملت افغانستان در روند مذاکرات صلح تاکید کرده و از برگزاری دور جدید مذاکرات در دوحه قطر خبر دادند.

محمد عمر داوودزی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ های زلمی خلیل‌زاد و دولت آمریکا برای برقراری صلح در افغانستان گفت: دست‌یابی به صلح و ثبات از آرزوی‌ های دیرینه مردم افغانستان است. شرکت کنندگان در نشست لویه جرگه مشورتی نیز از صلح حمایت و بر پایان جنگ تاکید کردند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان نیز در این دیدار به ارائه اطلاعاتی در خصوص نتایج سفرهای اخیر خود و ملاقات با نمایندگان کشور های مختلف برای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ ای برای برقراری صلح در افغانستان پرداخت.

این درحالی است که زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در سفرش به ولایت بلخ با عطامحمد نور و محمد محقق معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی نیز دیدار و گفتگو کرده است.

داوودزی و خلیلزاد از مذاکرات جدید در قطر خبر دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد