دبیرکل-ناتو-به‌منظور-گفتگو-با-مقام‌های-افغان-وارد-کابل-شد

ناتو اعلام نموده که ینس استولتبرگ، دبیرکل این سازمان به‌منظور گفتگو با رییس‌جمهور غنی و دیگر مقام‌های افغانستان وارد کابل شده است.

به گزارش افغان نیوز: سازمان ناتو امروز شنبه(۱۰، حوت) با نشر یک خبرنامه گفته است که ینس استولتنبرگ، دبیر کل این سازمان از افغانستان دیدار می‌کند و قرار است با رییس‌جمهور غنی و دیگر مقام‌های افغانستان گفتگو کند.

ناتو افزوده که همچنان استولتنبرگ در این سفر با اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو و نیز دیگر مقام‌ها خارجی در افغانستان، دیدار و گفتگو کند.

گفته می شود که رییس‌جمهور غنی، وزیر دفاع امریکا و دبیرکل ناتو امروز یک نشست مشترک خبری را در کابل پس از امضای توافق میان امریکا و طالبان در دوحه، برگزار می کنند.

این درحالی است که قصر سفید، رو گذشته(9، حوت) با نشر اعلامیه‌ای به نقل از دونالد ترامپ گفت که افغان‌ها باید از فرصت پیش آمده برای صلح استفاده کنند.

در اعلامیه آمده:"اگر طالبان و حکومت افغانستان به تعهدات خود عمل کنند، ما مسیری قدرتمندی را برای پایان جنگ و باز گرداندن نیروهای خود به خانه خواهیم داشت".

در همین حال، قرار است که ایالات متحده امریکا و طالبان، امروز شنبه (29 فبروری؛ 10 حوت) پس از ماه‌ها مذاکره و چانه زنی، توافقنامه‌ای را امضا کنند. در مراسم امضای این توافقنامه نمایندگان بیش از 27 کشور جهان دعوت شده‌اند.

دبیرکل ناتو به‌منظور گفتگو با مقام‌های افغان وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد