دختر-نجیب-الله-خطاب-به-غنی-نفس-ناسالم-نیاز-به-اصلاح-دارد

دختر، دکتر نجیب الله احمدزی، آخرین رئیس جمهوری چپگرای افغانستان در واکنش به اظهارات غنی مبنی براینکه "فیلم نجیب را ‌یک‌بار دیدیم، نمی‌خواهیم تکرار آن را ببینیم" گفت که هر فیلم یک پایان دارد؛ اما غرور یک نفس ناسالم نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش افغان نیوز: مسکا نجیب دختر، دکتر نجیب الله احمدزی، آخرین رئیس جمهوری چپگرای افغانستان در واکنش به سخنان محمد اشرف غنی، در توییتر خود نوشت" به هرحال، هر فیلم یک پایان دارد. غرور یک نفس ناسالم نیاز به اصلاح دارد." او افزوده که "فقط افغانها ملی گرایی و سیاست نجیب را درک می‌کنند، مطمئن نیستم که آیا شما یکی از آنها هستید."

با داغ شدن بحث مذاکره با طالبان، بحث‌های درباره ایجاد حکومت موقت و برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور توسط شماری از چهره‌های سیاسی مطرح شده است.

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان عصر روز( پنجشنبه ۲۲ جوزا) در یک ویدئو کنفرانس با شورای اتلانتیک در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ایجاد دولت موقت و کناره‌گیری او از قدرت گفت: "بزرگترین اشتباه دکتر نجیب‌الله در جریان مذاکرات با مجاهدین این بود که اعلام کرد استعفا می‌کند. ما این فیلم را یکبار دیدیم، نمی‌خواهیم تکرار آن را ببینیم."

رییس جمهور غنی با وجودی که تاکید کرد که "اکنون حکومت دو سره‌ای وجود ندارد." اما گفت که با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه به گونه مشترک و از نزدیک در روند صلح کار می‌کند.

نجیب‌الله از ۱۹۸۶تا ۱۹۹۲ رئیس جمهوری حکومت چپگرای افغانستان بود که در همین جریان نیروهای شوروی افغانستان را ترک کردند و او مذاکرات را با گروه‌های مجاهدین آغاز کرد ولی این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید.

گروه طالبان یک روز پس از تصرف کابل در ششم میزان ۱۳۷۵ نجیب‌الله احمدزی و برادرش، شاهپور احمدزی را در چهارراه آریانا در مرکز شهر کابل حلق آویز کردند.

این درحالی است که چندی پیش حضور حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان بر سر مقبره دکتر نجیب الله واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. این اقدام حساسیت‌های زیادی را در میان رهبران مجاهدین، هواداران آنها و مخالفان دولت‌های چپی افغانستان برانگیخت.

دختر نجیب الله خطاب به غنی: نفس ناسالم نیاز به اصلاح دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد