در-اعلام-نتایج-انتخابات،-دقت-مهمتر-از-سرعت-است

امریکا از تصمیم مقام های کمیسیون انتخابات افغانستان در جهت اختصاص دادن وقت بیشتر برای دقت و شفافیت جدول بندی آرای انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: معاونیت وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی، روز گذشته در توییترش نوشت که دقت در جدول بندی نتایج مهمتر از سرعت است.

در همین حال، جان بس سفیر امریکا در کابل نیز دیشب در توییتر نوشت که از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در راستای تطبیق کامل اقدامات ضد تقلب پیش از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات، حمایت می‌کند.

آقای بس در ادامه نوشت؛ بهتر است به جای عجله نتیجۀ دقیق ارائه شود و همچنان از تمام نامزدان خواسته است که از استقلالیت این روند حمایت کنند.

وزیر دفاع امریکا نیز روز گذشته در دیدار با رییس جمهور غنی از تلاش های حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان به منظور برگزاری موفقانۀ انتخابات ریاست جمهوری و اشتراک مردم در این روند ملی، ستایش نمود.

این درحالی است که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به علت مشکلات فنی در روند انتقال اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک به بانک اطلاعات مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات، به تأخیر افتاده است.

در اعلام نتایج انتخابات، دقت مهمتر از سرعت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد