در-انتخابات-پیش‌رو-از-تکنالوژی-روز-استفاده-خواهد-شد

جلسۀ ای به‌منظور بحث روی مسایل انتخابات آینده، با حضور رهبران حکومت وحدت ملی و سران کمیسیون های انتخاباتی برگزار شده و مشکلات سر راه برگزاری انتخابات بررسی گردید.

به گزارش افغان نیوز: این جلسه به ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور و با حضور شماری از مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات و نمایندگان کشورهای کمک‌کننده در ارگ دایر گردید.

نجیب‌الله احمدزی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات کشور، در مورد اقدامات آن‌کمیسیون برای برگزاری انتخابات به‌جلسه معلومات ارائه کرده گفت که در انتخابات پیش‌رو از تکنالوژی روز استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که ما، قبل از اعلام تقویم انتخابات با اقشار مختلف مردم، نهادها و سیاسیون مشوره و سپس تاریخ برگزاری انتخابات را اعلام نمودیم.

وی با اشاره به‌اینکه به هیچ‌کشور اجازه دخالت را در انتخابات نخواهد داد، افزود که تلاش می‌شود انتخابات با شفافیت برگزار شود و برای همۀ مردم قابل قبول باشد. وی در رابطه به نیازمندی‌های مالی کمیسیون مستقل انتخابات نیز صحبت کرد.

رئیس‌جمهور کشور گفت که هدف اصلی ما برگزاری انتخابات شفاف می‌باشد و کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه به تقویم انتخاباتی، دارای صلاحیت و تصمیم‌گیری مستقل می باشد. 

وی افزود که مشکلات و موانع برای برگزاری انتخابات بررسی می‌گردد تا در هماهنگی با شرکای بین‌المللی، اقدامات عملی و همه جانبه روی‌دست گرفته‌شود.

دراین جلسه، برخی نمایندگان کشورهای کمک‌کننده در صحبت‌های‌شان، از اعلام تقویم برگزاری انتخابات استقبال کردند و برهمکاری‌های‌شان دراین راستا اطمینان دادند. آن‌ها بر برگزاری انتخابات شفاف و به موقع نیز تأکید کردند.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز طی‌ صحبتی، تصمیم برای برگزاری انتخابات را جدی‌دانسته افزود که ما مطابق به‌تقویم انتخابات به‌پیش می‌رویم و انتظار داریم که همکاران بین‌المللی ما، تعهدات شان را گسترش بخشند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی از همکاران بین‌المللی تشکر‌کرده گفت که مشوره‌ها با نهادها و اقشار مختلف مردم باید صورت‌گیرد و مردم در جریان اقدامات و اجراآت کمیسیون مستقل انتخابات قرار گیرند. وی بر روند مشوره‌های دوام‌دار و مسلکی در این زمینه تأکید ورزید.

رئیس‌جمهورغنی علاوه کرد که کمک‌های جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات به‌گونۀ شفاف آن به‌مصرف برسد و این کمک‌ها از پروسه‌های قبول شدۀ تدارکاتی نیز عبور می‌کند. وی از نمایندگان کشورهای کمک‌کننده خواست تا از پروسۀ کمک‌های‌‌شان نظارت همه‌جانبه نمایند.

رئیس جمهور در مورد استخدام کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات گفت که باید تقرری‌ها با شفافیت و به گونۀ واضح انجام پذیرد.

در انتخابات پیش‌رو از تکنالوژی روز استفاده خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد