در-بحث-انتخابات-شاهد-یک-بازی-کودکانه-هستیم

فیفا می‌گوید که با برخورد سلیقه‌یی و مداخله‌های حکومت، کمیسیون شکایات انتخاباتی از دایره صلاحیت‌هایش بیرون شده‌ و اکنون ما شاهد یک بازی کودکانه هستیم.

به گزارش افغان نیوز: یوسف رشید، رئیس اجرائیه بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا فیفا می‌گوید که حکومت افغانستان تلاش دارد تا روند انتخابات به شکل درست‌اش به پیش نرود و ما یک نوع بازی کودکانه را در بحث انتخابات شاهد هستیم، درحالیکه معضل باید حل گردد نه این‌که به گروگان گرفته شود و دوم این‌که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از دایره صلاحیت‌های کاری‌اش بیرون بر می‌آید، نگران این وضعیت هستیم و به این باور هستیم که عدالت انتخاباتی یا مراعت نخواهد شد و یا با نقیصه‌های جدی همراه خواهد بود.

ناظران انتخاباتی در حالی به این نگرانی‌ها می‌پردازند که دیدبان انتخابات و شفافیت افغانستان یک روز پیش از این انتقاد کرد که کمیسیون‌های انتخاباتی با مشکلات جدی روبه‌رو اند و تا اکنون در بسیاری ولایت‌ها، کارکنان ولایتی کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی معرفی نشده‌اند.

این نهاد باور دارد که حکومت با به حاشیه راندن کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در کار این کمیسیون‌ها مداخله می‌کند و در تلاش مدیریت انتخابات است.

با این همه با اعلام فهرست نخست نامزدان احتمالی ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها، اکنون روند رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی باید از سوی این کمیسیون به پیش برده شود.

این درحالی است که عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات، روزشنبه (16سرطان) در همایش "مشارکت زنان در انتخابات" در کابل، گفت که در کنار مخالفان مسلح دولت و تروریستان که پروسه‌های ملی مثل انتخابات را همواره تهدید می‌کنند، مداخله زورمندان، فرماندهان محلی و افراد مسلح غیر مسوول چالش دیگری فرا راه انتخابات پیشرو می باشد.

در بحث انتخابات شاهد یک بازی کودکانه هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد