در-برابر-قدرت‌های-بزرگ-از-عربستان-دفاع-می-کنیم

حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفت که حاضریم از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم، تجاوزگران و ابرقدرت‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی دفاع کنیم.

به گزارش افغان نیوز: حسن روحانی، رییس جمهور ایران در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به قرارداد ۴۵۰ میلیارد دلاری عربستان با آمریکا و قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه این کشور، افزود: « آنها فکر می‌کنند با این قرارداد امنیت‌شان تضمین می‌شود؟ در حالیکه امریکایی‌ها در جواب این کار گفته‌اند که ما شیر این گاو شیرده را می‌دوشیم.»

وی به نقل قول دیگری از آمریکایی‌ها در سخنان خود اشاره کرد که اگر آن‌ها (آمریکایی‌ها) نباشند، عربستان دو هفته بیشتر امنیت ندارد.

این نقل قول به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در مهر ماه گذشته اشاره دارد که به پادشاه عربستان هشدار داده بود که بدون حمایت نظامی آمریکا، دو هفته بیشتر در قدرت باقی نخواهد ماند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا که پس از برقراری تماس تلفنی با برخی اعضاء ارتش امریکا به مناسبت روز شکرگزاری با رسانه‌ها گفت‌و‌گو می‌کرد، تاکید کرد که اسرائیل بدون برقراری ثبات در عربستان و پایداری حکومت پادشاهی این کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

در برابر قدرت‌های بزرگ از عربستان دفاع می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد