در-تعین-والی‌ها-نظر-مردم-گرفته-شود

رییس شورای عالی مصالحه ملی از وضعیت پیش آمده در ولایت فاریاب ابراز نگرانی کرده و گفته است که باید از پرداختن به قضایایی که اجماع سیاسی و حمایت مردمی از نظام را ضربه می‌زند خودداری شود.

به گزارش افغان نیوز: سپیدار با نشر اعلامیه از قول داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته است؛ در شرایط کنونی که مردم از وضعیت امنیتی ولایت‌های شان تشویش دارند، باید باید نظر و حمایت مردم در تعیین مسوولان ارشد و والی‌ها در نظر گرفته شود.

آقای عبدالله برای جلوگیری از بحرانی‌شدن بیشتر وضعیت، خواستار حل مشکل از طریق گفتگو و تفاهم با رهبران سیاسی و مردم شده است.

به نقل از اعلامیه عبدالله تأکید کرده است که در شرایط کنونی افغانستان و مردم این کشور به وحدت، همبستگی و اجماع سیاسی برای حمایت از نظام، قوای دفاعی و امنیتی و دفاعی در برابر حملات طالبان و رسیدگی به چالش‌های موجود ضرورت دارند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در حالی نسبت به اوضاع پیش آمده در فاریاب واکنش نشان داده است که در سوم ثور اداره مستقل ارگان‌های محل به پیشنهاد این اداره و منظوری رییس جمهور غنی محمد داوود لغمانی را به جای نقیب الله فایق، والی تعین کرده بود.

پس از معرفی شدن لغمانی به حیث والی فاریاب، شهرواندن این ولایت علیه این اقدام حکومت مرکزی اعتراض کرده و مانع کار محمد داوود لغمانی شدند. بار دیگر محمدداوود لغمانی روزگذشته (دوشنبه، ۲۷ ثور) در لوالی اول قول اردوی شاهین در ولایت فاریاب به‌عنوان والی این ولایت معرفی و به کارش آغاز کرده است.

در تعین والی‌ها نظر مردم گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد