در-تنش-میان-ارگ-و-عطا،-بی-طرف-هستیم

محمد نذیر احمد زی، نایب دوم ولسی جرگه می گوید که مجلس نمایندگان درقضیه ارگ ریاست جمهوری و عطا محمد نور والی برکنار شدۀ بلخ، بی طرف است.

 به گزارش افغان نیوز: محمد نذیر احمدزی، نائب دوم ولسی جرگه امروز چهارشنبه( 16 – حوت) درکابل، طی کنفرانس خبری گفت:« مجلس نمایندگان در تنش میان ارگ و عطا محمد نور، والی برکنار شده ی بلخ بی طرف است. در حالیکه چندی قبل، شماری از اعضای مجلس طی سفر به ولایت بلخ موضع شان را از آقای نور اعلام نمودند.

آقای احمدزی افزود، ارگ و ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا حاکمیت قانون را در سراسر کشور تطبیق نماید.

نائیب دوم مجلس علاوه نمود که فعالیت های پارلمان در قانون اساسی واضح شده و هیچ کار آنها خلاف و خارج از چارچوب قانون صورت نخواهد گرفت.

وی همچنان تاکید دارد که ما طرفدار مداخله حکومت در امور کمیسیون مستقل انتخابات نمی باشیم و کمیسیون باید مستقل و بی طرف باشد.

او گفت، مجلس تلاش دارد  تا هرچه زود تر روند توزیع تذکره های الکترونیکی آغاز و انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی به شکل عادلانه و آزاد در سراسر کشور برگزار شود.

این درحالی است که چندی قبل، بعد از سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در ولایت هرات، شماری از اعضای کلیدی ولسی جرگه در ولایت بلخ رفته و موضع شان را به حمایت از عطا محمد نور والی برکنار شده ای بلخ اعلام نمودند.

در تنش میان ارگ و عطا، بی طرف هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد