در-روز-گذشته-سی-و-شش-طالب-کشته-و-زخمی-گردید

در نتیجه ضد حمله های نیروی های امنیتی و دفاعی کشور در بیش از ده ولایت، طی پنج روز گذشته ۳۶ طالب کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در نتیجه ضد حمله های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور طی ۵ روز گذشته در مربوطات ولایات بلخ، زابل، لوگر، کندز، کابل، هلمند، هرات، خوست، پکتیا، میدان وردک، ازرگان و فاریاب 15 عضو گروه طالبان کشته و 21 تن دیگر آنها زخمی گردیده اند.

همچنان گزارش ها می افزاید که در این عملیات ها، جنگ افزارهای زیادی از گروه طالبان نیز تخریب گردیده است.

از سوی هم، وزارت امور داخله کشور می‌گوید که طالبان در جریان آتش‌بس سه روز عید سعید اضحی، خلاف آنچه گفته بودند عمل کردند و مرتکب ۳۸ مورد تخطی شده‌اند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که طالبان با انجام حملات تروریستی، تهاجمی و انفجار ماین‌ها ۶۰ تن از هموطنان ملکی ما را شهید و مجروح نمودند. از این میان ۲۰ تن از هموطنان ملکی ما شهید و ۴۰ تن دیگر مجروح شده‌اند.

وزارت امور داخله کشور، حمله مسلحانه بر زندان ولایت ننگرهار را نیز به طالبان نسبت داده و با نشر اعلامیه گفته است که تروریستان طالب ابتدا با استفاده از یک موتر بمب‌گذاری‌شده حمله انتحاری کردند و شماری دیگر از آنها دست به حمله مسلحانه زدند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که با تاسف ۲۵ تن از افراد ملکی به‌شمول دو منسوب نیروهای امنیتی و سه زندانی به شهادت رسیدند و ۴۸ فرد ملکی جراحت برداشته‌اند.

در همین حال، رییس جمهور غنی نیز در پیوند به حملۀ تروریستی در ولایت ننگرهار، یکبار دیگر بر آتش بس و یا کاهش خشونت تاکید ورزید و گفت که تروریستان با انجام چنین حملات نمی توانند، عزم و ارادۀ مردم ما را برای برقراری صلح و ثبات تضعیف نمایند.

این درحالی است که رهبری طالبان در بیانیه‌ای، سه روز عید قربان را آتش‌بس اعلام کرده و به تمامی جنگجویان شان هدایت داده بود که در سه روز و شب عید مبارک اضحی ازطرف خود هیچ نوع عملیات را علیه دشمن اجرا نکنند.

در اعلامیه طالبان گفته شده است که اگر نیروهای دولتی در این مدت به مناطق تحت کنترل آنها حمله کنند در آنصورت طالبان نیز واکنش "شدید" نشان بدهند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریسات جمهوری از اعلام آتش بس طالبان استقبال کرده و در توییتر خود نوشت که " آتش بس یک گام مهم است و مردم افغانستان خواستار یک آتش بس دوامدار و آغاز مذکرات مستقیم صلح میان دولت و طالبان می‌باشند.

در 5 روز گذشته سی و شش طالب کشته و زخمی گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد