در-صورت-بهبود-وضعیت؛-نیروهای-ناتو-افغانستان-را-ترک-خواهند-کرد

وزیردفاع آلمان بیان کرده است که حضور نیروهای نظامی آلمان در کنار سایر نیروهای ناتو در افغانستان وابسته به وضعیت امنیتی این کشور است و در صورت بهبود آن، ناتو افغانستان را ترک خواهد کرد.

به گزارش افغان خبر: اورزولا فون دیرلاین، وزیر دفاع آلمان بیان کرده است که آلمان در صورت بهبود نیافتن وضعیت امنیتی در افغانستان ماندگار خواهد شد.

او به روزنامه فونکه بیان کرده است که کشورش آماده است تا نیروهای نظامی خویش را به صورت درازمدت در افغانستان نگهدارد.

اما او علاوه کرده است که آلمان به تنهایی وارد افغانستان نشده است و تا بهبود امنیت افغانستان را ترک نخواهد کرد.

او تصریح کرد که دوام ماموریت نیروهای آلمان به بهبود وضیعت در افغانستان بستگی دارد و موفقیت این ماموریت نیز در اتحاد نیروهای ائتلاف است.

وزیر دفاع آلمان درباره حضور نظامی در افغانستان اعلام کرد که نیروهای آلمان به تنهایی به افغانستان نرفته‌اند و تا بهبود اوضاع این کشور نیز خارج نمی‌شوند.

ارتش آلمان از سال 2003 تا 2013 یک اردوگاه نظامی در شهر قندوز داشت و سربازان آلمانی به عنوان بخشی از عملیات نظامی ناتو در افغانستان در سال 2014 به این عملیات پایان دادند.

در مدت 10 سال گذشته بیشتر فعالیت نیروهای آلمانی در شمال کشور متمرکز بود، با پایان ماموریت آیساف آلمانی ها نیز قندوز را ترک کردند و در حال حاضر بخش از این نیروها برای آموزش و مشوره با نیروهای افغان در مزار شریف حضور دارند.

اما ترک قندوز توسط نیروهای آلمانی برای حکومت افغانستان سنگین تمام شد و سال گذشته این ولایت به دست طالبان سقوط کرد و در حال حاضر نیز شماری از ولسوالی های این ولایت در دست طالبان است.

 

در صورت بهبود وضعیت؛ نیروهای ناتو افغانستان را ترک خواهند کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد