در-لویه-جرگه-مشورتی-صلح-هیچ-سانسوری-وجود-ندارد

رییس جمهور غنی در دیدار با رهبری و اعضای کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفت؛ مزیت های لویه جرگه این است که هیچ کسی آن را سانسور نمی تواند و نمایندگان ملت می توانند نظریات، پیشنهادات و مشوره های شان را به گونه آزادانه مطرح نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این دیدار اظهار داشت که ما به عنوان ملت واحد و منسجم، همیشه مسایل خویش را از طریق جرگه ها و مشورت ها حل نموده ایم.

وی خاطرنشان کرد که زنان افغان باقوت در این لویه جرگه نمایندگی خواهند کرد، بناً اشتراک کنندگان زن کمتر از ۳۰ درصد نباشد. وی افزود که یکی از عوامل بی ثباتی، نبود اصول و قواعد واضح بازی می باشد، اما قانون اساسی این مشکل را به گونۀ اساسی حل کرده است.

رئیس جمهور کشور گفت؛ مزیت های لویه جرگه این است که هیچ کسی آن را سانسور نمی تواند و نمایندگان ملت می توانند به گونه آزادانه نظریات، پیشنهادات و مشوره های شان را مطرح نمایند. این مربوط لویه جرگه مشورتی و نمایندگان مردم است که حدود پروسۀ صلح را چگونه ترسیم می نمایند.

آقای غنی تصریح کرد که لویه جرگۀ مشورتی صلح تمام افکار را در خصوص صلح به بحث منسجم و منظم مبدل نماید. بنابراین برای صلح شرایط ملی، منطقوی، اسلامی و بین المللی فراهم شده و محدودیت های موجود در این عرصه از میان رفته است.

اشرف غنی گفت که مشوره یک اصل اسلامی و جرگه و مشارکت اصل و ارزش ملی ما می باشد و باید جدی گرفته شود. زیرا نمایندگان ملت را برای وصل دعوت کرده ایم، نه برای فصل، پس جرگه مشورتی صلح از شخص نه، بلکه جرگۀ نظام و وصل است.

رئیس جمهور خاطرنشان نمود؛ لویه جرگۀ مشورتی صلح برای این خاص خواهد بود که نمایندگان تمام ولایات، ولسوالی ها و اقشار در آن اشتراک می نمایند و هر نماینده باید این طور فرض کند که از تمام کشور نمایندگی می نماید.

محمد اشرف غنی گفت؛ صلح یک رویا بود که بعضی اوقات از آن یاد می گردید، اما احساس نمی شد که آمدنی است و ما آنرا در زندگی مشاهده می کنیم. بنابراین از دو سال گذشته بدینسو صلح از حاشیه به متن آمده است و هر افغان در خصوص صلح فکر می کند.

رئیس جمهور غنی از بخش های مختلف تالار لویه جرگه از نزدیک دیدن کرد و به مسئولین مربوطه به منظور اتخاذ تدابیر بهتر و استقبال از نمایندگان، هدایات لازم داد.

در لویه جرگه مشورتی صلح هیچ سانسوری وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد