در-ماه؛-بیش-از-نیروی-نظامی-افغانستان-کشته-شدند

اداره سیگار گزارش داده که در ۹ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۵۵۰۰ نیروی نظامی افغان کشته شدند و حدود ۹۷۰۰ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

به گزارش افغان خبر:  دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش ربع سوم سال 2016 میلادی بیان داشته که شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان نسبت به سال گذشته بیشتر گردیده است.

بر اساس این گزارش از اول سال جاری میلادی تا 19 اگست 5523 نیروی نظامی افغانستان کشته شدند و 9665 تن دیگر شان زخم برداشته اند.

بی بی سی به نقل از گزارش سیگار بیان داشت که 9 درصد آمار تلفات نظامیان در افغانستان نسبت به سال 2015 بیشتر شده است.

بر اساس گزارش سیگار، شمار کل نیروهای ارتش و پولیس افغانستان به ۳۱۷۷۰۹ نفر (۱۶۹۲۲۹ ارتش و ۱۴۸۴۸۰ پولیس) می‌رسد، در حالی که هدف دولت افغانستان این بوده که امسال شمار کل این نیروها به ۳۶۰ هزار نفر برسد.

اداره سیگار تاکید دارد که آمریکا تا سپتامبر امسال ۵۹.۸ میلیارد دلار برای تجهیز، تقویت و آموزش نیروهای مسلح افغانستان (۴۰.۲ میلیارد به ارتش و ۱۹.۶ میلیارد به پولیس) کمک کرده است.

این در حالی است که براساس این گزارش، ۲۸.۴ درصد خاک کشور که ۷.۳ درصد جمعیت (۲۲.۷ درصد) کشور در آن زندگی می‌کنند، محل منازعه است و بیش از ۱۰ درصد بقیه خاک کشور که محل سکونت دو میلیون و هشت هزار نفر است، تحت کنترل شورشیان است.

 

در 9 ماه؛ بیش از 5500 نیروی نظامی افغانستان کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد