در-مورد-ارتباط-روسیه-با-طالبان-تحقیق-صورت-گیرد

آقای اتمر در مورد ارتباط روسیه با گروه طالبان به خاطر تجهیز و تمویل این گروه گفته‌است که در این مورد یک تحقیق بین‌المللی باید صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: یک روزنامۀ امریکایی به نام بلومبرگ گزارش داده که محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است، تا هنوزهیچ مقام‌ دولتی افغان شواهدی در دست ندارد که نشان‌دهنده کمک مالی و تجهیزاتی روسیه به طالبان باشد.

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان در یک سفر رسمی به روسیه رفته‌، این سخنان را با همتای روسی‌اش اظهار نموده و علاوه کرده‌ که اگر روسیه با گروه طالبان ارتباط دارد، باید از این نقش‌شان به خاطر کشانیدن پای آنان به پروسۀ صلح استفاده کند.

آقای اتمر در مورد ارتباط روسیه با گروه طالبان به خاطر تجهیز و تمویل این گروه گفته‌است که در این مورد یک تحقیق بین‌المللی باید صورت گیرد.

او اظهار کرده‌ که روسیه در کشانیدن پای گروه طالبان به پروسۀ صلح، نقش سازنده‌یی دارد و باید از موقفش استفاده نماید.

مشاور امنیت ملی کشور در جریان صحبت‌هایش خاطر نشان ساخته‌است که گروه طالبان نباید قادر گردند تا از ارتباطش با روسیه در جنگ، در داخل افغانستان استفاده نمایند.

در عین حال آقای اتمر تاکید کرده‌است که با این وجود هم، این موضوع خیلی مهم می‌باشد و باید یک بین‌المللی بالای آن صورت گیرد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی یک روزنامه خارجی گزارش داده بود که گروه طالبان از طریق فروش نفت روسیه در داخل افغانستان، تجهیز و تمویل می‌شوند.

از ارتباط روسیه با گروه طالبان به‌خاطر تمویل و تجهیز این گروه، شماری از مقام‌های افغان و امریکایی به شدت انتقاد کرده‌اند.

فرمان‌ده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان نیز تایید کرده که روسیه با گروه طالبان ارتباط دارد؛ اما اطلاعات بیش‌تر در این مورد نه داده بود.

در مورد ارتباط روسیه با طالبان تحقیق صورت گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد