در-نتیجه-تلاش‌های-کابل-راکت‌پراکنی-پاکستان-متوقف-شد

وزارت خارجه کشور اعلام کرده که پس از تلاش‌های دیپلماتیک افغانستان راکت پراکنی ارتش پاکستان بر بخش‌های از ولایت کنر« به صورت فوری» قطع گردید.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه کشور امروز( جمعه، 27 سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که به دنبال گفتگوی مسوولان دفاعی افغانستان و پاکستان، روی تحقیقات همه جانبه برای شناسایی عوامل این حادثه و اتحاذ تدابیر برای جلوگیری از تکرار آن، توافق شده است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که کابل در پیوند به راکت‌پراکنی ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند و به ویژه شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر، «اعتراض و نگرانی» شدید خود را به اسلام‌آباد اعلام کرده است.

به نقل از اعلایمه وزارت خارجه در تماس با سفیر پاکستان در کابل و سفارت افغانستان در پاکستان در تماس با مقامات وزارت خارجه این کشور، این اعتراضات را با دولت پاکستان در میان گذشته است.

وزارت خارجه گفته است که افغانستان از عواقب «ناگوار تداوم این گونه حملات و تأثیرات منفی آن بر روابط دو کشور» به مقامات پاکستان یاد آوری کرده است.

این دحالی است که نظامیان پاکستان روز چهارشنبه(25 سرطان) بر بخش‌های از ولسوالی سرکانی و شهر اسعدآباد راکت پرتاب کرده و بر پاسگاه‌های امنیتی نیز شلیک کردند.

مقامات محلی گفته‌اند که در این درگیری‌ها شش نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخم برداشته‌اند. ولایت کنر از شرق و جنوب با پاکستان هم‌سرحد است.

در نتیجه تلاش‌های کابل راکت‌پراکنی پاکستان متوقف شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد