در-نشستی-فوق‌العاده-وضعیت-ارزگان-بررسی-شد

رهبری حکومت؛ در یک نشست فوق العاده وضعیت امنیتی ارزگان را بررسی نموده و قرار است نیروهای امنیتی این ولایت را تمویل نماید.

به گزارش افغان نیوز: در این نشست فوق‌العاده که تحت ریاست دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور و با حضور مشاور امنیت ملی، وزرای دفاع، داخله، رییس امنیت ملی و لوی درستیز (رئیس ستاد ارتش) کشور برگزار شده بود، والی، اعضای شورای ولایتی و متنفذان ارزگان، مشکلات امنیتی آن ولایت را با رییس اجراییه و مسوولان ارشد امنیتی در میان گذاشتند.

در این نشست، والی ارزگان خواستار توجه مقامات مرکزی به وضعیت امنیتی و بهبود خدمات بانک‌ها و شبکه‌های مخابراتی در ارزگان شد.

بازشدن راه‌های ولسوالی‌های ارزگان، اصلاحات در حکومت‌داری محلی، ایجاد هماهنگی و همسویی میان نیروهای امنیتی و تأمین سلاح و تجهیزات جنگی نیروهای مسلح کشور، از عمده‌ترین خواست‌های مقامات محلی و بزرگان آن ولایت بود.

آن‌ها همچنان از مقامات ارشد امنیتی خواستار راه‌اندازی عملیات برای سرکوب طالبان و گروه‌های هراس‌افگن در ارزگان شده و گفتند که در برخی مناطق مخالفان مسلح اجازۀ فرستادن مواد خوراکی به ولسوالی‌ها را نمی‌دهند.

در این نشست، دکتور عبدالله عبدالله به مسوولان ارشد دولتی هدایت داد که هرچه زودتر مشکلات ارزگان را با جدیت بررسی کرده و به خواست‌ها و توقعات مردم ارزگان رسیدگی و پاسخ دهند.

رییس اجراییه کشور همچنان دستور داد که تا یک روز دیگر معاش پولیس ولایت ارزگان پرداخته شود.

دکتور عبدالله عبدالله به وزارت داخله هدایت داد که اصلاحات لازم را در صفوف پولیس ملی در ارزگان به وجود آورند و همچنان تجهیزات و نیازمندی‌های پولیس را برآورده سازند.

در این حال، رییس اجراییه کشور خواستار بررسی فعالیت‌های پولیس محلی در ارزگان شد و گفت که در زمینه‌های فعالیت آن‌ها باید برنامۀ منظم تدوین شود.

سپس، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور از رییس اجراییه کشور و بزرگان و متنفذان ارزگان تا شنبۀ آینده مهلت خواست تا در نشست مشترک با نهادهای امنیتی دربارۀ وضعیت ارزگان بحث و تبادل نظر کنند و با یک راه‌حل منظم و سیستماتیک به مشکلات مردم آن ولایت رسیدگی نمایند.

در نشستی فوق‌العاده وضعیت ارزگان بررسی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد