در-هشتم-ثور،-مبارزات-مردم-افغانستان-به-ثمر-نشست

در اعلامیۀ ریاست اجراییه آمده است که در هشتم ثور سال ۱۳۷۱ هجری_خورشیدی، مبارزات آزادی‌خواهانه و جان‌بازانۀ مردم افغانستان به ثمر نشست و به حاکمیت چندین سالۀ رژیم دست‌نشاندۀ شوروی سابق نقطۀ پایان گذاشته شد.

به گزارش افغان نیوز: اعلامیه ریاست اجراییه کشور : مردم افغانستان با قیام سراسری و با دستان خالی در برابر رژیم مستبد و خودسر آن زمان و تجاوز آشکار اتحاد جماهیر شوروی ایستادند و صفحۀ تازه‌یی را در مناسبات ملی، منطقه‌یی و جهانی ورق زدند.

پیروزی مردم مجاهد افغانستان در برابر ارتش تا به‌دندان مسلح شوروی سابق و رژیم دست نشانده‌اش در کابل به ساده‌گی به دست نیامد؛ بل‌که در این راه بیش‌تر از یک میلیون تن شهید گردیدند؛ هزاران تن زخمی و معلول شدند و میلیون‌ها تن دیگر خانه‌ و کاشانۀ شان را از دست داده آواره و مهاجر گردیدند.

متأسفانه پس از پیروزی جهاد و مبارزۀ آزادی‌طلبانۀ مردم افغانستان حوادث و رویدادهایی در کشور اتفاق افتاد که هیچ یک از مجاهدان و مبارزان راه حق خواستار آن نبودند. اما حوادث و رخدادهای ناگوارِ پس از هشت ثور، هرگز از شأن مجاهدان و اهمیت جهاد برحق مردم نمی‌کاهد.

پیروزی جهاد مردم افغانستان، باب تعاملات تازه‌یی را در منطقه و جهان و چشم‌انداز امیدبخشی را برای کشور گشود. به دنبال آن گروه‌های وابسته به کشورهای متجاوز تلاش کردند بار دیگر افغانستان را به وابستگی مستقیم بیگانگان بکشانند، اما ایستاده‌گی و جانفشانی قهرمانانۀ مردم مجاهد و مقاومت‌گر کشور، ثابت ساخت که سرنوشت این ملت فقط به دستان خودشان رقم خورده می‌تواند و بس.

بیست‌وششمین سال‌ روز پیروزی جهاد مردم افغانستان را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و یک بار دیگر تعهد خویش را به پاسداری از ارزش‌های جهاد و مقاومت و رشادت و دلیری مردمان با غرور این کشور تکرار می‌کنیم.

جانفشانی و قربانی دادن مردم افغانستان در حافظۀ تاریخی منطقه و جهان ثبت شده است. حضور جامعه‌ی جهانی به منظور حمایت و همکاری با حکومت و مردم افغانستان، بیانگر حقانیت مبارزه و ایستاده‌گی مردم ما است.

سوگمندانه کشور ما هنوز هم به چالش‌های تحمیل‌شدۀ فراوانی روبه‌رو است. مردم ما هر روز قربانی می‌دهند، نیروهای امنیتی ما با شجاعت تمام در برابر مزدوران و هراس‌افگنان که عنان اختیار به بیگانگان سپرده‌اند، مبارزه می‌کنند. با تمام این چالش‌ها و دشواری‌ها، حکومت و مردم افغانستان، پیروزمندانه از این وضعیت عبور خواهند کرد و به اهداف برحق خویش که همانا سربلندی و رفاه کشورما است، خواهند رسید.

در هشتم ثور، مبارزات مردم افغانستان به ثمر نشست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد