درخواست-ایجاد-سفارت-آذربایجان-در-کابل

معاون وزارت خارجه افغانستان در سفرش به آذربایجان گفته است که برای تقویت روابط میان دوکشور، حضور نمایندگان دولت باکو در کابل ضروری می باشد.

به گزارش افغان نیوز: نصیراحمد اندیشه، معاون وزارت خارجه کشور در سفرش به آذربایجان تاکید داشته است که وجود نمایندگان دولت باکو در کابل، برای توسعه روابط دو کشور ضروری است.

آقای اندیشه در این دیدار بر تقویت و توسعه بیشتر روابط دو جانبه تأکید نموده، افزود: "روابط افغانستان و آذربایجان از نقطه نظر سیاسی در سطح بلندی قرار داشته، تلاش می نماییم؛ تا مناسبات میان دو کشور در عرصه های اقتصادی نیز توسعه یابد."

بر اساس گفته های وی؛ همکاری برای توسعه حمل و نقل مهم بوده و اکنون این راه‌ها از افغانستان آغاز و از طریق ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه به اروپا وصل می‌شود.

اندیشه افزوده که هم اکنون گروهی از دانشجویان افغان در دانشگاه دیپلماتیک آذربایجان تحصیل می‌کنند که نشان دهنده دوستی دو کشور می باشد، اما بهتر است با ایجاد سفارت خانه، این دوستی را رونق و همکاری را بیشتر گشترش بدهیم.

این درحالی است که الهاف علی‌اوف، رییس جمهور آذربایجان نیز در دیدارش با رییس جمهور غنی اعلام کرده بود که این کشور در بخش پروژه‌های زیربنایی، ارتباطات و خط آهن با دولت افغانستان همکاری می‌کند.

درخواست ایجاد سفارت آذربایجان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد