درخواست‌نامه-رسمی-رفع-تحریم-ها-علیه-حزب-اسلامی-به-سازمان-ملل-فرستاده-شد

وزارت خارجه کشور امروز درخواست‌نامه رسمی در مورد رفع تحریم ها علیه حزب اسلامی را به سازمان ملل فرستاد، تا بخشی از توافقنامه صلح عملی گردد.

به گزارش افغان خبر: از زمان امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی نزدیک به سه ماه میگزرد، اما تاکنون ابهاماتی در مورد اجرایی شدن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

چندی پیش کمیسیونی در این مورد با ریاست محمد اکرم اخپلواک مشاور رئیس جمهورغنی ایجاد شد تا کار های اجرایی این تفاهمنامه تحت نظر کمیسیون پیش رود.

اما به تازگی امروز دوشنبه (22قوس) شورای امنیت ملی بیان داشته که حکومت درخواستنامه رسمی رفع تحریم های علیه حزب اسلامی را به کمیته رفع تحریم های سازمان ملل متحد فرستاده است.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی به صدای امریکا گفته که این درخواست نامه امروز فرستاده شده و دولت امیدوار است که درخواست‌نامه به زودی بررسی شود و برای رفع تعزیرات اقدام شود.

به گفتۀ غورزنگ برای تکمیل این درخواست‌نامه، کارهای اساسی در مطابقت با لوایح و پالیسی‌ها انجام شده است که به همین دلیل مدت زمانی را در برگرفت.

به منظور رفع تعزیرات از حزب اسلامی هیأتی از سازمان ملل متحد در اواخر ماه عقرب به کابل آمد و با رییس جمهور غنی و هیأت مذاکرات حزب اسلامی دیدار کرد.

در آن زمان، گیرارد وان بوهیمن رییس این کمیته به رئیس جمهور غنی وعده سپرد، در راستای رفع تعزیرات از حزب اسلامی، با دولت افغانستان همکاری می‌کنند.

 

درخواست‌نامه رسمی رفع تحریم ها علیه حزب اسلامی به سازمان ملل فرستاده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد