درصد-تسلیحات-نیروهای-امنیتی-به-دست-طالبان-قرار-میگیرد

اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که بخشی بزرگی از پول ها و تسلیحات کمک شده جامعه جهانی در دست طالبان قرار می گیرد.

به گزارش افغان نیوز: جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان بیان کرده که مقام های ارشد نظامی افغانستان، 50 درصد سلاح و مواد سوختی ارتش و پولیس را به طالبان می فروشند.

وی گفته که در این مورد به اسناد شواهدی دست یافته است طالبان بخشی از سلاح های مورد نیاز شان را از این طریق تامین میکنند.

وی تاکید کرد که فساد اداری و ناامنی دو مشکل بزرگ سر راه برقراری ثبات در افغانستان است که باید برطرف شود.

جان سپکو گفت: بخش بزرگی از پولی که توسط آمریکا برای حمایت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان هزینه می‌شود هرگز به دست سربازان پلیس و ارتش افغانستان نمی‌رسد.

وی در ادامه افزود که این اداره پرونده‌های مستندی از مقامات آلوده به فساد دارد که نشان می‌دهند، مقامات امنیتی افغان مواد سوختی و تسلیحاتی کمک‌شده توسط آمریکا را به طالبان می‌فروشند.

سربازرس ویژه آمریکا تصریح کرد: با وجود اینکه مافیای فساد در حکومت افغانستان نهادینه شده است اما محتاطانه نسبت به تلاش‌های رهبران حکومت وحدت ملی برای مبارزه با فساد خوشبین است.

اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان پیش از این نیز گزارش داده بود که بیش از ده‌ها میلیون دلار را در نتیجه بازداشت برخی از افسران ارتش آمریکا که مرتکب فساد در افغانستان شده بودند به دست آورده است.

این درحالی است که رئیس جمهورغنی نیز چند روز قبل وزارت داخله که تشکیلات پولیس ملی مربوط آن می شود را قلب فساد نهاد های امنیتی دانسته بود و پس از آن چندین مقام این وزارت از وظایف شان به جا های دیگر منتقل شدند.

50درصد تسلیحات نیروهای امنیتی به دست طالبان قرار میگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد