درصفوف-نیروهای-امنیتی-جایی-برای-فعالیت-های-سیاسی،-جناحی،-گروهی-و-قومی-نیست-

افغانستان یک سال سخت و دشوار امنیتی را سپری نموده اما دشمن به هیج یک از اهدافش دست نیافته است ، این مطلب را عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در کنفرانس مشترکِ رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و فرماندهی نیروهای حمایت قاطع مطرح کرد.

دکتور عبدالله عبدالله در این کنفرانس که روز چهارشنبه (25 حوت) در مقر وزارت دفاع ملی برگزار شده بود، گفت که افغانستان یک سال سخت و دشواری امنیتی را سپری نموده است؛ اما دشمن به هیچ یک از اهدافش دست نیافت.

رییس اجراییه کشور تأکید کرد که رهبری حکومت وحدت ملی صف دوست و دشمن را مشخص کرده و از دشمن تعریف واضح دارد. هرکسی‌که سلاح برمی‌دارد و برعلیه مردم و حکومت افغانستان می‌جنگد و دست به جنایت و تخریب می‌زند، دشمن این سرزمین پنداشته می‌شود.

او علاوه کرد: هر حمله، جنایت و تخریب‌ کاریی که در کشور صورت می‌گیرد، مسوولیت‌اش به‌دوش طالبان و حامیان‌ بیرونی آنها می‌باشد؛ چرا که طالبان برای سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان فرصت می‌دهد.

رییس اجراییه خطاب به رهبری نیروهای امنیتی اظهار داشت که شما تنها در زمینۀ رعایت قانون اساسی، حفظ منافع ملی و مصالح علیای کشور مسوولیت دارید و به همین دلیل در صفوف نیروهای امنیتی به هیچ کسی اجازۀ فعالیت سیاسی، جناحی، گروهی و قومی را ندهید.

او در ادامه تأکید کرد که رهبری هر ولایت مسوولیت دارد که در کنفرانس‌های مشترک دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و تجربه‌های‌ خود را با یک دیگر شریک سازند؛ زیرا این کار سبب تقویت ظرفیت‌ و مدیریت سالم در رهبری نیروهای امنیتی می‌گردد.

رییس اجراییه به مسوولان امنیتی وظیفه سپرد که در زمینۀ هماهنگی و سوق و اداره سالم تلاش بیشتر نموده و آن را در اولویت برنامه‌های‌شان قرار دهند.

در اخیر، دکتور عبدالله عبدالله از تعهد و نقش حامیان بین‌المللی به ویژه حمایت قاطع در زمینۀ تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی کشور ابراز قدردانی کرده و آن را امیدوارکننده خواند.

در این نشست به شمول فرمانده عمومی حمایت قاطع، وزرای دفاع، داخله، معاون امنیت ملی و فرماندهان ارشد ارتش اشتراک کرده بودند.

درصفوف نیروهای امنیتی جایی برای فعالیت های سیاسی، جناحی، گروهی و قومی نیست.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد