درصورت-تداوم-وضعیت-با-معترضین-طبق-قانون-برخورد-خواهد-شد

معترضان در کابل، بر شمار خیمه های تحصن شان در هفت نقطه شهر کابل افزوده اند، اما ریاست جمهوری هشدار داده که هرچه زودتر این خمیه ها جمع آوری شوند.

به گزارش افغان نیوز: معترضان کابل پس از تظاهرات روز جمعه که به خشونت کشیده شد و در آن 7 معترض به شمول پسر نایب اول مجلس سنا جان باخت، یک خیمه تحصن در نزدیکی ارگ ایجاد کردند.

آنها بیان کردند که تا به خواست های آنها توجه نشود، دست از اعتراض نمی کشند، اما حکومت تاکنون در این زمینه توجه نکرده و این امر باعث شد که شمار خیمه های شان را گسترش دهند.

در حال حاضر آنها در نقاط مختلف شهر کابل چون کارته پروان، پل آرتل، خیرخانه، شیرپور و چند مکان دیگر نیز خمیه ایجاد کرده اند.

ایجاد خیمه های بیشتر باعث مشکلات ترافیک نیز شده است، معترضان در سطح جاده چادر بر افراشته اند و این کار مانع رفت و آمد موتر ها میشود.

از سوی هم ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای خطاب به معترضان تاکید کرده که در صورت ادامه وضعیت، دولت به منظور حمایت از حقوق شهروندان و تامین امنیت و مصوونیت مردم و تجمع کنندگان، در مطابقت با قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات اقدامات قانونی می کند.

در اعلامیه آمده است که برپانمودن خیمه ها اگرچه که حق شهروندان است اما این کار سبب مسدود شدنراه ها و مشکلات ترافیکی شده است، از اینرو با در نظر داشت تهدیدات بلند امنیتی، بسته شدن راه رفت و آمد مردم و اذیت آنان و شکایت نهاد‌های بین‌المللی، معترضان به اعتراضات پایان و خیمه ها را برچینند.

اگر همچنان از معترضان خواسته است تا بخاطر شفافیت در قضیه خشونت علیه مظاهره کنندگان، نماینده با صلاحیت خودشان را به دادستانی معرفی کنند.

اما معترضان تاکنون نمایندده یی از خود شان به ریاست جمهوری یا دادستانی کل بری پیگیری قضیه معرفی نکرده است.

درصورت تداوم وضعیت با معترضین طبق قانون برخورد خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد