دست-و-پا-زدن-اتمر-برای-آغاز-مذاکرات-بین‌الافغانی

محمد‌حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه کشور با محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در مورد روند صلح افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید؛ در این صحبت تلفنی که دیروز جمعه( ۲۴ اسد) صورت گرفت، هر دو جانب درباره فیصله لویه جرگه مشورتی، چگونگی تطبیق آن، رهایی زندانیان و آغاز مذاکرات صلح، گفتگوی طولانی داشتند.

در این زمینه، محمد حنیف اتمر نیز در حساب توییترش، قطر را یک شریک ارزشمند در روند صلح افغانستان خوانده‌ و گفته است که هر دو جانب بر همکاری نزدیک در آغاز مذاکرات بین‌لاافغانی توافق کردند.

این درحالی است که مرحله نخست مذاکرات بین الافغانی در قطر برگزار شود، اما این روند، معطل رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان است.

حکومت روز پنج‌شنبه از جمع این ۴۰۰ زندانی ۸۰ تن آن‌ها را رها کرد.

پیش از این گفته شده بود که مذاکرات صلح بین‌الافغانی به تاریخ 26 اسد آغاز خواهد شد؛ اما شورای عالی مصالحه ملی گفته که تا هنوز زمان دقیق آغاز مذاکرات مشخص نشده است.

 رییس جمهور غنی فرمانی رهایی 400 زندانی خطرناک طالبان که آخرین مانع بر سر راه مذاکرات بین‌الافغانی خوانده می‌شد را بعد از توافق لویه جرگه مشورتی صلح امضا کرده است.

دست و پا زدن اتمر برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد