دشمنان-افغانستان-در-پی-ایجاد-تفرقه-قومی-در-کشور-است

سران خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی و اجتماعی می‌گویند؛ دشمنان مردم افغانستان در تلاش اند که میان اقوام موجود در کشور تفرقه ایجاد کنند و باید حکومت وحدت ملی به مشکلات درونی نقطه پایان بگذارد و برای بهبود وضعیت کشور تلاش کند.

به گزارش افغان خبر؛ خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی  و اجتماعی امروز (پنج شنبه 4 قوس) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ دشمنان مردم افغانستان در سال جاری میخواستند که حکومت را سقوط دهند اما انان به این خواست شوم شان نرسیدند و ناکام شدند.

انان می‌گویند؛ تقابل قوه مقننه و قوه اجراییه به نفع کشور نیست و باید به این اختلاف‌ها نقطه پایان گذاشته شود.

نصرالله فلک معاون حزب توسعه و بقا گفت؛ تفرقه قومی و سمتی به حدی زیاد است که این مسائیل دامن گیر مجلس نمایندگان و دیگر نهادهای دولتی شده است.

آقای فلک می‌گوید؛ افغانستان با یک جنگ تحمیل شده مواجه است و باید مردم و دولت در کنار هم تلاش کننده تا دشمن قسم خورده این سرزمین به ناکامی مواجه شود.

معاون حزب توسعه و بقا بیان داشت؛ خارجی ها هیچ وقت افغانستان را آباد نمیکنند و تا زمانی که مردم کشور برای آبادی سرزمین خود وارد اقدام نشود، دیگران این کار نمیکنند. او افزود؛ تمام کشورهای خارجی که در داخل کشور حضور نظامی وغیر نظامی دارند به دنبال منافع کشور خود هستند نه برای آبادی افغانستان.

ملک گفت؛ مشکل دیگری که از گذشته ها در داخل افغانستان جریان دارد جهل و نادانی مردم است که هر روز خون هم دیگر را میرزند و منافع کشورهای دیگر را بر آورده می‌سازند.

از سوی دیگر مقصود حسن زاده یک تن از فعالان مدنی گفت؛ هیچ کشور در دنیا نیست که تمام مردم اش از یک قوم و از یک مذهب باشند، بلکه اقوام مختلف و با دین مختلف در یک کشور زندگی میکنند و بدون خون ریزی و کشتار.

حسن زاده گفت؛ حکومت باید به اختلاف بین خود نقطه پایان بگذارد و برای آبادی کشور تلاش کند.

اختلاف بین سران حکومت وحدت ملی هر روز بیشتر میشود و این مسئله باعث شده است که نهادهای مدنی و احزاب سیاسی صدای خود را در این زمینه بلند کنند.

دشمنان افغانستان در پی ایجاد تفرقه قومی در کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد