دشمنان-با-موضوع-مهاجران-افغان-در-پی-تفرقه-هستند

هیاتی از ایران که به هدف توسعه تجاری میان ایران و افغانستان، به کابل سفر کرده‌ می‌گوید که به دشمنان دو کشور اجازه نمی‌دهد از موضوع مهاجران افغان سوء استفاده کرده و بدبینی میان دو ملت ایجاد کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ سردار یعقوب علی نظری، والی ولایت مشهد ایران روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ میزان) در نشست دو جانبه و گفتگوهای اقتصادی میان هیات ایران و افغانستان گفت که دشمنانی در داخل و بیرون از ایران هستند که می‌خواهد از مسئله مهاجران افغان سوئ استفاده کرده و تفرقه و بدبینی میان دو ملت ایجاد کنند.

آقای نظری با بیان این که مهاجران افغانستانی مهمان جمهوری اسلامی ایران است، گفت که از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهیم تا زمینه بازگشت مهاجران به خاک خودشان فراهم نماید. او تاکید کرد: تا زمانی‌که این شرایط فراهم می‌شود دو کشور جلو سوء استفاده دشمنان را از موضوع مهاجران بگیرد.

او در مورد تامین نیروهای کار از مهاجران افغانستان گفت که ایران به نیروهای کار افغانستان نیاز دارد اما؛ این مسئله باید با مدیریت و هماهنگی دو کشور باید صورت گیرد.

این در حالی است که حسن کاظمی قمی، نماینده و سفیر کابل در ایران روز یک‌شنبه (16 میزان) در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان گفت: مهاجرین افغانستان مهمان ما هستند، علیرغم سنگ‌اندازی‌هایی از سوی عناصر افراطی در داخل و بیرون از ایران که می‌خواهند میان دو ملت نفاق و بدبینی ایجاد کنند، بین ایران و افغانستان رابطه اخلاقی همچنان باقی است و هیچ تغییری نکرده است.

او در این نشست خبری گفته است که در میان مهاجرین غیرقانونی، افراد مخل امنیت که اعمال ناهنجار انجام دهد و یا حضور افراطی‌ها در داخل ایران منتفی نیست اما؛ ملت‌های دو طرف و دولت‌ها باید توجه داشته باشند که دشمن از همین عناصر می‌خواهد سوء استفاده کند.

این در حالی است که برخی مقام‌های امنیتی ایران شمار مهاجران افغانستان در این کشور را بیش از 5 میلیون نفر اعلام کرده اند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

دشمنان با موضوع مهاجران افغان در پی تفرقه هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد