دشمنان-تلاش-دارند-تا-روند-صلح-را-به-تأخیر-بیاندازند

نماینده‌ ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به حمله تروریستی بر کارمندان مرکز عدلی زندان بگرام گفته است که این حمله از سوی دشمنان صلح صورت گرفته و مخربین داخلی و خارجی سعی دارند تا روند را صلح را به تأخیر بیاندازند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان امروز (سه‌شنبه، 3 سرطان) در رشته‌تویتی، این حمله را کار «دشمنان صلح» خوانده، گفته است: «این حمله نشان‌دهنده‌ی آن چه است که همه‌ی ما می‌دانیم: مخربین داخلی و خارجی سعی دارند تا روند را صلح را مختل کرده، آن را به تأخیر بیاندازند.»

با این حال او از دو طرف دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته است که از این حمله نهراسند و هرچه زودتر گام‌های ضروری را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بردارند؛ مذاکراتی که به گفته‌ی آقای خلیل‌زاد در آن، روی برقراری آتش‌بس جامع و توافق سیاسی مذاکره شده می‌تواند.

از سویی هم، او ضمن محکوم حمله بر کارمندان مرکز عدلی و توقیف‌گاه بگرام، خواهان تحقیقات گسترده در مورد چگونگی انجام این حمله و شناسایی و به عدالت‌کشاندن عاملان آن شده است.

 حوالی ساعت 8:00 صبح دیروز (دوشنبه، 2 سرطان) پنج کارمند این دو نهاد در مربوطات ولسوالی ده‌سبز کابل در نتیجه‌ی تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

این درحالی است که کشته‌شدگان شامل دو دادستان، راننده‌ی موتر حامل آنان و دو کارمند دیگر دادستانی می‌شوند. این افراد زمانی هدف قرار گرفته که به سوی محل کارشان در حرکت بوده‌اند.

دشمنان تلاش دارند تا روند صلح را به تأخیر بیاندازند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد