دعوت-طالبان-به-پاکستان-برای-تاکید-بر-اهمیت-گفتگوهای-صلح

وزیر امور خارجه پاکستان درباره دعوت رسمی این کشور از طالبان برای سفر به اسلام‌آباد، گفته که این کار به منظور تاکید بر اهمیت گفتگوهای صلح صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان دیروز دوشنبه( ۳ سنبله) به رسانه ها گفت که هدف این کشور از دعوت رسمی هیأت سیاسی طالبان برای سفر به اسلام‌آباد تسهیل روند صلح افغانستان است.

او گفت: «هیأت طالبان در اسلام‌آباد است و فردا به عنوان بخشی از تلاش‌ها جهت ایجاد اعتماد متقابل با آن‌ها گفتگو خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه پاکستان گفته‌است که این تلاش‌ها برای صلح افغان‌ها است و نقش این کشور به عنوان تسهیل کننده است. زیرا مذاکره تنها راه رو به جلو در افغانستان محسوب می‌شود.

وی همچنین درباره نقش هند در روند صلح افغانستان نیز گفت که دهلی‌نو خواستار صلح در پاکستان و افغانستان نیست و نقش هند در افغانستان هم غیرمسئولانه و خرابکارانه خواند. او پیش از این نیز چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان شب گذشته اعلام کرد که هیأت سیاسی این گروه به دعوت پاکستان به این کشور سفر کرده‌است. او گفته بود که این هیأت در دیدار با مقامات ارشد پاکستانی درباره جریانات اخیر روند صلح افغانستان، مهاجرین افغان مقیم پاکستان، رفت و آمد مردم و ایجاد سهولت‌های تجاری بین دو کشور و نیز دیگر موضوعات مربوطه گفتگو خواهد کرد.

پاکستان در حالی از طالبان برای سفر به این کشور دعوت کرد که وزارت خارجه این کشور اخیراً اعلام کرده بود، قطعنامه ۲۲۵۵ شورای امنیت سازمان ملل را بطور کامل اجرا خواهد کرد. بر بنیاد این قطعنامه پاکستان باید برای رهبران و افراد مرتبط با طالبان تعزیرات از جمله ممنوعیت سفر وضع کند.

با این حال، برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که مقامات پاکستان با هیأت طالبان درباره وضع تحریم‌های تازه علیه این گروه هم گفتگو کرده‌اند.

دعوت طالبان به پاکستان برای تاکید بر اهمیت گفتگوهای صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد