دفاع-از-جمهوریت-در-پارلمان-به-تشکیل-یک-تیم-انجامید

نمایندگان ۲۰ ولایت در پارلمان کشو با ایجاد گروپی زیر نام " دفاع از جمهوریت" می‌گویند که از این آدرس صدای برای تامین امنیت، عدالت و حفظ دست‌آوردهای بیست سال گذشته بلند خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: امیر گل شاهین، عضو مجلس نمایندگان و رییس گروپ پارلمانی دفاع از جمهوریت، امروز( چهارشنبه، ۲۸ عقرب) در مراسم افتتاح این گروپ گفت که نمایندگان ۲۰ ولایت در مجلس نمایندگان زیر یک چتر، گروپ پارلمانی دفاع از جمهوریت را به هدف حفظ دست آوردهای ۲۰ سال گذشته ایجاد کرده اند.

آقای شاهین افزود که این گروپ توسط اعضای مجلس نمایندگان برای تامین صلح پایدار و دفاع از جمهوریت ایجاد شده و تحت اثر هیچ جریان و گروهی خاصی نیست و به گونه‌ای مستقل عمل می‌کند.

عمر نصیر مجددی، عضو مجلس نمایندگان و سخنگوی گروپ پارلمانی دفاع از جمهوریت گفت که در شرایط حساس کنونی که تنها خواست مردم رسیدن به صلح است، باید قوه‌های سه‌گانه ( پارلمان، حکومت و قضا) در راستای منافع علیایی کشور همصدا و هماهنگ عمل کنند.

آقای مجددی گفت که اعضای گروپ پارلمانی با ایجاد این گروپ تلاش دارند تا فاصله‌ها میان سه قوه را از بین برده و به جای اختلاف، فضای صمیمیت و تفاهم را در شرایط کنونی که صلح و جنگ جریان دارد، ایجاد نمایند.

او تاکید کرد: " این تیم برای تامین حقوق تمام مردم افغانستان تحت نظام جمهوریت ایجاد شده تا صدای رسایی باشد برای تامین امنیت و تحقق عدالت از گلویی پارلمان کشور".

آقای مجددی در مورد اهداف گروپ پارلمانی دفاع از جمهوریت گفت که این گروپ به هدف دریافت راه‌های حل معقول و زمینه ایجاد تفاهم به منظور جبران نارسایی‌های حکومت و پارلمان ایجاد شده است.

نندرا سنگ خالصه، نماینده سیک و هندوباوران کشور در مجلس گفت که گروپ پارلمانی دفاع از جمهوریت به خاطر رفع مشکلات حکومت و ملت از سوی نمایندگان مجلس ایجاد شده است.

آقای خالصه گفت که اعضای این گروپ از جمهوریت دفاع کرده و صلح پایدار را در سایه نظام کنونی با حفظ دست آورد‌های چند سال گذشته می‌خواهند.

او از گروه طالبان خواست که جنگ و خشونت‌ها را کنار گذشته و برای افغانستان متحد و یکپارچه اقدام عملی کند و بار  دیگر مردم افغانستان را از تامین صلح پایدار در کشور ناامید نکند.

بااین‌همه، اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که تداوم جنگ و خشونت‌ها، مردم افغانستان را نسبت به پروسه صلح و گفتگوهای بین‌الافغانی بی باور کرده است.

دفاع از جمهوریت در پارلمان به تشکیل یک تیم انجامید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد