دلاور-حکومت-کنونی،-افغانستان-بدیل-ندارد

شهاب‌الدین دلاور، رئیس کمیسیون تماس با شخصیت‌ها، هشدار داده است که در صورت فروپاشی حکومت کنونی، افغانستان بار دیگر با بحران و بی‌ثباتی گسترده مواجه خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: او در مراسم توزیع کارت مصونیت به شماری از مقام‌های حکومت پیشین گفت که به باور وی، امارت اسلامی بدیل دیگری ندارد و از میان رفتن این نظام، کشور را به وضعیت گذشته بازخواهد گرداند.

دلاور همچنین با اشاره به مذاکرات دوحه مدعی شد که ایالات متحده پس از امضای توافق‌نامه، هزاران بار تعهدات خود را نقض کرده است.

وی افزود که زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا، در جریان مذاکرات از هیأت امارت اسلامی خواسته بود با ایجاد پایگاه نظامی امریکا در افغانستان موافقت کند و هشدار داده بود که در صورت خروج ناتو، افغانستان ممکن است به سرنوشت سوریه دچار شود.

در همین حال، مسئولان کمیسیون تماس با شخصیت‌ها اعلام کردند که از آغاز فعالیت این کمیسیون تاکنون برای ۱۳ هزار و ۵۸ تن از مقام‌ها و مسئولان حکومت پیشین کارت مصونیت صادر شده و آنان به افغانستان بازگشته‌اند.

این کمیسیون در حمل ۱۴۰۱ و پس از اعلام عفو عمومی از سوی امارت اسلامی ایجاد شد و هدف آن تسهیل بازگشت مقام‌های پیشین به کشور عنوان شده است.

 

دلاور: حکومت کنونی، افغانستان بدیل ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد