دلاور-چهره‌‌های-سیاسی-بدون-هیچ-نگرانی-به-کشور-بازگردند

کمیسیون تماس با چهره‌های سیاسی افغان می‌گوید که «شخصیت‎های سیاسی و نظامی» که قبل و یا پس از تحولات اخیر به خارج از کشور رفته‌اند، بدون هیچ نگرانیِ به کشور بازگردند.

به گزارش افغان نیوز؛ شهاب‌الدین دلاور رییس کمیسیون تماس با چهره‌های سیاسی افغان روز (شنبه، ۳۱ ثور) در یک نشست خبری گفت که «شخصیت‌‌های سیاسی و نظامی» که پیش و یا پس از تحولات اخیر به خارج از کشور رفته‌اند، بدون هیچ نگرانیِ به افغانستان خود بازگردند.

در این نشست خبری لایحه فعالیت کمیسیون ویژه‌ امارت اسلامی برای «تماس با چهر‌ه‌های سیاسی و عودت آن‌ها» به کشور نیز اعلام شد.

 در اعلامیه که از سوی مرکز رسانه‌های امارت منتشر شده آمده است؛ افرادی را که پس از دریافت اطمینان در مورد مصونیت خود علاقمند بازگشت به زندگی عادی در کشور اند، شناسایی و زمینه‌ بازگشت‌شان را فراهم می‌کنند.

طبق اعلامیه این کمیسیون دارالانشای ویژه دارد تا تمامی امور تخنیکی و اداری را به پیش برده و سایر تسهیلات لازم را مهیا سازد.

وظایف کلی دارالانشا شامل تهیه فهرست‌ «شخصیت‌های افغان» مقیم خارج کشور، مدیریت تمامی امور اداری، مالی و تخنیکی، ترتیب کارت یا خط اطمینان برای عودت‌کنندگان، تهیه اسکان موقت یا کوتاه‌مدت برای اشخاص عودت‌کننده‌ سیاسی و نظامی است.

به نقل از اعلامیه‌ این کمیسیون برای افراد عودت‌کننده، کارت ویژه‌ای صادر می‌کند که به وسیله‌ی آن جان و آبروی وی مصون می‌باشد.

در اعلامیه آمده است که اشخاص و افرادی که توسط این کمیسیون برای زندگی مصون به کشور بر می‌گردند، به اساس فرمان عفو عمومی طالبان، هیچ‌کسی حق بازداشت و شکنجه‌ی آنان را به دلیل داشتن وظایف سابقه‌ی ملکی و نظامی‌شان، ندارد.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان و عودت آن‌ها در چارچوب کمیسیون سیاسی طالبان تشکیل شده و ریاست آن‌ را شیخ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم این گروه بر عهده دارد.

این در حالی است که مقام‌های حکومت پیشین که شماری از آن‌ها دو تابعیته بودند، پس از سقوط دولت پیشین از کشور فرار کردند.

دلاور: چهره‌‌های سیاسی بدون هیچ نگرانی به کشور بازگردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد