دنمارک-بر-همکاری-نزدیک-با-دولت-افغانستان-تأکید-کرد

وزیر امور خارجه دنمارک در دیدار با صلاح الدین ربانی بر کار و همکاری نزدیک با دولت افغانستان تأکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، با اَندرِس سامویل‌سِن وزیر خارجه کشور شاهی دنمارک ملاقات نمود.

آقای ربانی از پشتیبانی دنمارک از افغانستان در بخش های امنیت، آموزش، حکومت داری خوب و زراعت قدردانی نمود.

سامویل‌سِن نیز صلح و ثبات در افغانستان را برای دنمارک بسیار با اهمیت دانست و بر کار و همکاری نزدیک با دولت افغانستان تأکید کرد.

دو طرف روی صلح، انتخابات، حکومت داری خوب و اصلاحات، حقوق زنان، مهاجرت و تغییرات اجتماعی، مبارزه با ترویزم، مبارزه‌ی جدی با فساد و نشست ژنیوا بحث و تبادل نظر نمودند.

این درحالی ایت که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نیز روز دو شنبه(7، عقرب) اندریس ساموئلسن، وزیر امور خارجۀ کشور شاهی دنمارک را در قصر گل‌خانۀ ارگ به حضور پذیرفت.

دراین دیدار روی موضوعات مختلف از جمله امنیت، صلح، اصلاحات، مبارزه با فساد، برگزاری موفقانۀ انتخابات ولسی جرگه، معارف و آموزش‌های حرفوی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس‌جمهور غنی از همکاری حکومت و مردم کشور شاهی دنمارک به افغانستان در عرصه های مختلف و در چوکات ماموریت حمایت قاطع تشکر کرده، گفت که افغانستان علاقمند است تا در زمینۀ بهبود نصاب تعلیمی و آموزش‌های حرفوی از تجارب دنمارک مستفید شود.

در مقابل اندریس ساموئلسن، وزیر امور خارجۀ دنمارک از رئیس جمهور غنی به خاطر اینکه وی را به حضور پذیرفت، ابراز امتنان نمود و برگزاری موفقانۀ انتخابات ولسی جرگه را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت.

وی افزود که حکومت و مردم دنمارک متعهد به همکاری در تمام عرصه ها با حکومت و مردم افغانستان است و به این کمک ها ادامه می دهد و همچنان در بخش آموزش‌های حرفوی نیز آمادۀ همکاری می باشد.

دنمارک بر همکاری نزدیک با دولت افغانستان تأکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد