ده-نامزد-وزیر-جدید-به-مجلس-معرفی-شدند

ریاست جمهوری افغانستان پس از چند ماه تأخیر، براساس فرمان رئیس جمهور غنی برای ده وزارت نامزد وزیران جدید معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری دیروز (دوشنبه ۱۰سنبله) در یک نشست خبری گفت که دولت فهرست کابینه را نهایی کرده، اما هنوز سرپرست وزارت اقتصاد از سوی دولت معرفی نشده است و گفته می‌شود چهره‌های دیگری هم از سوی آقای غنی معرفی خواهند شد.

آقای صدیقی اظهار امیدواری کرد که مجلس نمایندگان این کشور به وزرای تازه معرفی شده "رای اعتماد" بدهد. صدیقی افزود که سعادت منصور نادری به حیث وزیر دولت در امور صلح معرفی شده است.

براساس این فرمان؛ انورالحق احدی وزارت زراعت و مالداری، بشیر احمد ته‌ینج وزارت کار و امور اجتماعی، نثاراحمد غوریانی وزارت صنعت و تجارت، قدرت‌الله ذکی وزرات ترانسپورت، معصومه خاوری وزارت مخابرات تکنالوژی معلوماتی، محب‌الله صمیم وزارت سرحدات و قبایل، فضل‌احمد معنوی وزارت عدلیه، نور رحمان اخلاقی وزارت مهاجرين و عودت‌کنندگان و همچنین عباس بصیر برای وزارت تحصیلات عالی معرفی شده‌اند.

این در حالی است که باوجود سپری شدن نزدیک به ۴ ماه از امضای توافقنامه سیاسی میان «غنی» و «عبدالله» و بروز اختلافات بر سر تشکیل کابینه، این نامزدوزیران برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شده اند.

ده نامزد وزیر جدید به مجلس معرفی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد