دو-امتحان-مهم-در-افغانستان-پیش‌روی-داریم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت؛ من و رییس جمهور غنی موافقیم که مشروعیت سیاسی از اراده مردم برمی‌خیزد، بنابراین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری دو امتحان مهمی خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان در هفتادوسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که دو امتحان مهم در افغانستان پیش‌روی داریم: انتخابات پارلمانی برای ماه آینده و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده. با توجه به تجربه‌های گذشته، من و رییس جمهور غنی موافقیم که مشروعیت سیاسی از اراده مردم برمی‌خیزد.

وی افزود؛ در عین این‌که به تلاش‌های خود برای دست یافتن به صلح ادامه می‌دهیم و به قضایای امنیتی و چالش‌های حکومت‌داری می‌پردازیم، می‌خواهیم زمینۀ برگزاری یک انتخابات سالم، با اعتبار، عادلانه و مشروع را فراهم سازیم تا رأی‌دهندگان نتایج آن را بپذیرند.

عبدالله گفت: بدون در نظرداشت این‌که کی می‌برد و کی می‌بازد،‌ آینده افغانستان بستگی به تقویت اجماع ملی برای دست یافتن به اتحاد و تأمین صلح و ثبات سیاسی دارد که مشروعیت خود را از بنیادهای به دست می‌آورد که متکثر،‌ همه‌شمول و دموکراتیک است.

آقای عبدالله تاکید داشت که در این راستا می‌خواهم از سازمان ملل متحد،‌ نمایندگی این سازمان در کابل،‌ اتحادیه اروپا و از تمام کشورهای کمک کننده که در پیش برد این پروسه با ما همکاری می‌کنند، تشکر و قدردانی نمایم.

رییس اجراییه تصریح کرد که علاوه براین، چشم‌ به راه برگزاری نشست ژنوا که در سطح وزرا درباره افغانستان در ماه نوامبر برگزار می‌شود، هستیم. این نشست فرصت مناسبی فراهم می‌سازد تا کار و مسیر خود را با کمک‌کنندگان برای افغانستان مورد ارزیابی قراردهیم.

دو امتحان مهم در افغانستان پیش‌روی داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد