دوره-جهاد،-برگ-زرین-در-تاریخ-افغانستان

معاون دوم ریاست جمهوری تاکید داشت که هیچ کسی نمی‌تواند دوره جهاد را که برگ زرین در تاریخ کشور می باشد منحصر به گروه و جماعت خاصی بپندارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری روز جمعه(26، دلو) در مراسم تجلیل از سی‌ومین سالروز خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان گفت که دوره جهاد یکی از افتخارآمیزترین مقطع‌های تاریخ سیاسی افغانستان و یک رستاخیز بزرگ ملی ما و یک برگ زرین در تاریخ این کشور است. به همین جهت باید گفت همه مردم افغانستان مجاهد هستند و هیچ کسی نمی‌تواند این سکه افتخار آمیز را منحصر به گروه و جماعت خاصی بپندارد.

معاون دوم ریاست جمهوری گفت که این یک واقعیت تلخ است که مجاهدین و احزاب جهادی ما در اثر مداخلات خارجیان و یا نداشتن تجربه در دولت سازی و همچنین روحیه منفی خودخواهی‌ها و انحصار طلبی‌ها نتوانستند آرزوهای جهاد را برآورده سازند و از این جهت دچار اختلافات و منازعات شدند و در پی آن گروه طالبان ظهور کرد.

آقای دانش افزود:"ما هر زمان که متحد بودیم، پیروز شدیم و نمره کامیابی گرفتیم و هر زمان که متفرق شدیم، شکست خوردیم و ناکام ماندیم. در دوره جهاد مهم ترین عامل پیروزی ما و شکست شوروی اتحاد ما بود. در آن روزگار ما نه تفرقه قومی و زبانی داشتیم و نه اختلاف مذهبی و سمتی. تمام اقشار و گروه‌های سیاسی و اجتماعی همگی یک هدف واحد را دنبال می‌کردند و در راه تحقق آن مبارزه و فداکاری می‌کردند."

وی گفت که سیاستمداران و رهبران سیاسی و قومی ما فراموش نکنند که تاریخ همیشه به اشکال مختلف تکرار شدنی است. ما باید امروز بیش از هر وقت دیگر به وحدت سیاسی و وحدت ملی خود پای بفشاریم و از هر نوع نارواداری دست برداریم و به ثبات سیاسی و منافع ملی خود بیندیشیم.

 

دوره جهاد، برگ زرین در تاریخ افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد