دوستم-انتقام-مردم-افغانستان-باید-از-طالبان-گرفته-شود

معاون اول ریاست جمهوری تاکید داشت که مردم دیگر امارت نمی‌خواهند و اشرف غنی باید بداند که انتقام مردم افغانستان گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز: سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و بنیان‌گذار جنبش ملی اسلامی افغانستان در مراسم استقبال از عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور در جوزجان گفت: در پنج سال حکومت فرصت‌های فراوانی برای مقابله با چالش‌ها وجود داشت؛ اما این پنج سال را از دست دادیم.

وی افزود که طالبان را باید سر جای شان نشاند؛ زیرا آنان جنایت‌کار و بی‌رحم اند که حتی به کودکان نیز رحم نمی‌کنند.

معاون اول ریاست جمهوری خطاب به حاضرین در مراسم گفت: شما شاهد هستید که در رابطه به پروسۀ صلح جلسه دایر و وعده‌های داده شد اما اکنون معلوم می‌شود آن وعده‌ها پوچ و میان تهی بودند. بناءً دیگر فریب کسانی را که از پشت خنجر زده‌اند، نمی خوریم.

آقای دوستم تصریح کرد که صلح به گدایی حاصل نمی‌شود و همۀ جهان بدانند که با حمایت مردم در برابر طالبان ایستاد می شویم و آنان را شکست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما چهار طرف طالبان را گرفته‌ایم و از شمال بیرون شده نمی‌توانند افزود که از این موقعیت استفاده خوب شود. زیرا وقتی گپ از اقتصاد، بازسازی و نوسازی می‌زنیم، اگر امنیت نباشد هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

معاون ریاست جمهوری افزود که هنوز در شماری از ولسوالی‌های ولایت‌های شمال کشور جنگ جریان دارد، اما مردم دیگر امارت نمی‌خواهند رییس جمهوری باید بداند که انتقام مردم افغانستان گرفته شود.

سترجنرال عبدالرشید دوستم گفت که آشکارا از تیم ثبات و هم‌گرایی حمایت می‌کند و از مردم‌اش خواست که متحدانه در کنار این تیم بی‌ایستند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی در این مراسم گفت: شما شاهد هستید که در سراسر کشور پروسه انتخابات جریان دارد. این بار باید انتخابات شفاف، عادلانه، سراسری باشد و هر رأی حساب شود. مطابق رأی پاک مردم افغانستان زعامت کشور انتخاب شود.

عبدالله افزود که مردم افغانستان تحمل یک بار دیگر به بحران رفتن را ندارند. انتخابات نه تنها بالای تعیین زعامت و تیم که در آینده می‌آید، بلکه بالای ثبات و آینده بهتر کشور تأثیرگذار است. بناءً خواست تمام مردم افغانستان برگزار انتخابات شفاف، سراسری و به موقع است.

دوستم: انتقام مردم افغانستان باید از طالبان گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد