دوستم-اگر-اجازه-دهند،-طالبان-را-در-ماه-شکست-می‌دهم

مارشال عبدالرشید دوستم، معاون نخست پیشین ریاست جمهوری می‌گوید که اگر جهان و رییس جمهور غنی به وی اعتماد کنند، در مدت شش ماه طالبان را شکست می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: آقای دوستم، دیروز چهارشنبه( ۲۵، سرطان) در مراسم تفویض رتبه‌ی مارشالی اش در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، به گروه طالبان هشدار داد که اگر صلح نکنند و به جنگ ادامه دهند، شکست خواهند خورد.

وی گفت که برای شکست دادن گروه طالبان به نیروهای هوایی و زمینی خارجی نیاز نیست. در صورتی که جهان و رییس جمهور غنی به او اعتماد کنند و مدیریت جنگ را برای شش ماه به او واگذار کنند، لیاقتش را برای گرفتن رتبه مارشالی ثابت می‌کند و طالبان را شکست خواهد داد.

مارشال دوستم این سخنان را در حالی ابراز می‌کند که اخیراً خشونت‌ها از سوی گروه طالبان افزایش یافته است.

جنگجویان این گروه، روز دوشنبه( ۲۳، سرطان) با منفجر ساختن یک موتربمب در نزدیکی ریاست امنیت ملی در ولایت سمنگان، ۱۱ تن به شمول یک زن را کشتند و بیش از ۶۰ تن دیگر به شمول زنان و کودکان را زخمی نمودند.

این درحالی است که پیش از این نیز طالبان در پاسخ به درخواست حکومت مبنی بر کاهش خشونت‌ها و آغاز مذاکرات صلح گفته بودند که شروع مذاکرات صلح مشروط بر تکمیل شدن روند رهایی زندانیان بوده و قبل از آن توقف جنگ غیرمنطقی است.

دوستم: اگر اجازه دهند، طالبان را در 6 ماه شکست می‌دهم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد