دوستم-اگر-حکمتیار-بی‌قانونی-کند،-دستگیر-می‌کنم

مارشال دوستم در پیوند به تهدیدهای اخیر گلب‌الدین حکمتیار می‌گوید: من یک آدم قانونی هستم و کسی که در پی تخریب نظام برآید، آن را دستگیر می‌کنم.

به گزارش افغان نیوز: مارشال دوستم معاون پیشین رییس جمهور، دوشنبه‌شب(۴حوت) در گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز، گفت؛ تجربه‌ای که ما داریم، تنها تنها رفتن به پاکستان خوب نیست؛ اماحکمتیار صاحب که جایش است، می‌رود و می‌آید.

دوستم می‌افزاید که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی درای یک دید نشنلستی است؛ زیرا فرماندهان این حزب در شمال همه از حکمتیار بریدند و نزد من آمدند و حکمتیار آنان را سرکوب می‌کرد.

آقای دوستم در پیوند به اظهارات اخیر حکمتیار می‌گوید: مردم کابل و ارگ نگران نباشند؛ زیرا حکمتیار صاحب در گفتن حرفهای هوایی خیلی وارد است؛ یعنی می‌خواهد تظاهر کند که ما یک قوت هستیم، اما کجا توانایی دارد؟

او با اشاره به تهدید‌های اخیر حکمتیار گفت: اگر همین کار را بکند، اولاً مردم کابل که توسط حکمتیار آزار دیدند، آرام نمی‌شینند. همچنان ما یک آدم قانونی هستیم و کسی که می‌خواهد نظام را تهدید کند، آن را دستگیر می‌کنیم و به پنجه قانون می‌سپاریم.

دوستم مدعی است، زمانی که حکمتیار در پاکستان بود، ما با امریکا جنگ می‌کردیم؛ در آن زمان پسر حکمتیار در تماس تلفنی به من گفت که پدرش زیر نظر است و گپ زده نمی‌تواند.

به باور مارشال دوستم، تهدیدهای اخیر حکمتیار علیه نظام افغانستان با گروه طالبان و آی اس آی پاکستان هماهنگ شده بود.

مارشال دوستم افزود که او یک بار از جنگ‌های داخلی معذرت خواسته، ولی حکمتیار باید ده – بیست دفعه معذرت بخواهد.

این درحالی است که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، روز یکشنبه به مناسبت ۲۶ دلو؛ سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان، هشدار داد که اگر زندانیان این حزب به زودی بدون قید و شرط از زندان‌های دولتی آزاد نشوند، ارگ را محاصره می‌کند و قدرت را از غنی و اطرافیان‌اش می‌گیرد.

دوستم: اگر حکمتیار بی‌قانونی کند، دستگیر می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد