دوستم-خطاب-به-طالبان-در-صورت-ورود-به-شمال،-کشته-می-شوید

جنرال عبدالرشید دوستم در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر اعلام نموده است که وارد شدن طالبان تازه نفس در شمال کشور آسان اما زنده برگشتن آنان مشکل خواهد بود. بنابراین رهبران این گروه نباید تلاش کنند تا تجربه های تلخ گذشته دو باره تکرار شود.

به گزارش افغان نیوز: در پیام جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که امروز یک شنبه(13، جوزا) به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، منتشر شده، آمده است که بر اساس اطلاعات، یک گروه تازه نفس شورشیان طالب وارد افغانستان گردیده و تعدادی از آنان برنامه آمدن به شمال کشور را نیز دارند.

آقای جنرال دوستم هشدار داده است که آمدن به شمال آسان، ولی دوباره به سلامت رفتن‌شان مشکل خواهد بود.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده است که پیام من به تمام سران و رهبران طالبان به خصوص ملا فاضل مظلوم، ملا عبدالغنی برادر و مولوی شهاب‌الدین و سایر چهره‌های سیاسی‌-‌نظامی‌شان که در جلسات دیده می‌شوند، این است که جنگ راه حل نیست و کوشش نکنید تجربه تلخ سال‌های گذشته را یک‌بار دیگر تکرار نمایید.

آقای دوستم همچنان بیان داشته است: در نشست‌هایی که با بعضی از دوستان و دولت‌مردان داخلی و خارجی داشته‌ام، آنان می‌پرسند که عندالضرورت آیا ۲۰۰۰۰ (بیست هزار) تن سرباز به خاطر جنگ در مقابل طالبان آماده خواهند شد؟ البته که به یک صدایم منتظر هستند تا گلیم طالبان را جمع نمایند.

در همین حال، شماری از علمای دینی و فعالان مدنی ولایت هرات، امروز دو شنبه(13، جوزا) طی یک مراسم در تالار غازی امان‌الله از گروه طالبان خواستند تا در ایام عید سعید فطر آتش‌بس کنند.

این در حالی است که رهبر گروه طالبان در پیام عیدی‌اش، بر ادامۀ نبردها در افغانستان تأکید کرده و گفت، طالبان تا زمانی‌که به خواست‌های‌شان نرسند به نبرد در این کشور ادامه می‌دهند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به بیانیه عید رهبر طالبان گفت، لحن بیانیه رهبر طالبان باعث اخلال در مذاکرات صلح می شود.

دوستم خطاب به طالبان: در صورت ورود به شمال، کشته می شوید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد