دوستم-رهبران-ائتلاف-بزرگ-ملی،-وطن-پرست-هستند

معاون اول ریاست جمهوری تاکید داشت که رهبران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان جنگ سالاران نیستند بلکه از وطن پرستانی هستند که برای مصالح کشور متحد شده اند و کسی باید از آن ها هراس نداشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در پیامی به مناسبت هفته شهید گفت؛ ایتلاف ملی بزرگ افغانستان قوی و نیرو مند است و من با صدای بلند به همه اعلام می‌ دارم که برای فروپاشی آن نباید سعی کنید و برعکس به طرح‌ ها و پیشنهادات آن که صادقانه و به نفع دمکراسی و مردم می‌ باشد، باید گوش داده شود و به جنبه‌ های عملی آن عمل شود. زیرا این ایتلاف اگر من نباشم برای فرزندان ما باقی خواهد ماند.

وی افزود:« یاد آور می‌شوم که تبلیغات راه اندازی شده علیه ایتلاف درست نیست. زیرا این ایتلاف به قومی خاصی تعلق ندارد، بلکه سمبول وحدت ماست و همان طوری که از نامش پیداست از لوی قندهار، هرات، ننگرهار، لوی پکتیا و دیگر مناطق در آن حضور دارند و همه با اتحاد و یک پارچه گی متفقانه برای حل قضایای سیاسی، نظامی و اجتماعی به پیش می رویم.

آقای دوستم گفت که رهبران ایتلاف جنگ سالار نیستند و از وطن پرستانی هستند که برای مصالح کشور متحد شده اند و کسی باید از آن ها هراس نداشته باشد. زیرا ایتلاف غوغا گر و بحران آفرین نیست بلکه به خاطر تحقق آرمان ملت ما ایجاد گردیده است. این خواست ملت ماست که وطن راه پیشرفت و ترقی را بپیماید.

وی همچنان تاکید کرد که انتخابات یگانه راه رسیدن به دمکراسی و پایان دادن به تفرقه و کشمکش‌های داخلی می ‌باشد. تشکیل حکومت مردمی باید با توافق و قناعت مردم صورت بگیرد.

ایتلاف ملی بزرگ، متشکل از جریانات و چهره های شاخص ملی و مردمی است که هدف از ایجاد آن همواره اصلاح نظام خوانده می شود نه تلاش برای دور زدن آن.

دوستم: رهبران ائتلاف بزرگ ملی، وطن پرست هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد