دوستم-غنی-را-به-سرنوشت-داکتر-نجیب-الله-دچار-می‌کنم

معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با شماری از سیاسیون کشور در ولایت جوزجان گفت که اگر عسکر‌های اشرف غنی بار دیگر به اعتراض کنندگان حمله کنند؛ وضعیت وی را بدتر از حالت داکتر نجیب الله خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، دیروز سه شنبه(28، عقرب) طی یک نشست با محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی و شماری از سیاسیون در ولایت جوزجان گفت؛"من از برخورد تیم دولت‌ساز خیلی نگران هستم، زیرا سیاستی که اشرف غنی انجام می‌دهد نه به سیاست افغانیت می‌ماند و نه هم به سیاست انسانیت و رفاقت".

وی در واکنش به حمله نیروهای امنیتی بالای معترضین در برخی ولایات گفت:" سلاح کشیدن به روی مردم عاقبت خوب ندارد، من وزیر داخله، دفاع و رییس امنیت ملی را می‌شناسم، آنها امر حمله بالای مردم را نمی‌دهند؛ اما رییس جمهور غنی بعد از ظهر یک رقم است و شب یک رقم دیگر. وی با لحن طعنه آمیز گفت که این هم شد رییس جمهور! سیاست این نیست".

دوستم به آقای غنی هشدار داده گفت:" من از کشیدن سلاح بالای مردم خیلی نگران هستم ، اگر عسکرهایت بار دیگر به اعتراض کنندگان ما قنداق بزنند و حمله کنند؛ این را بدان که وضعیت تو را بدتر از حالت داکتر نجیب الله خواهیم کرد".

آقای دوستم خطاب به آقای غنی تصریح نمود که اشتباهات تاریخ را تکرار نکنید که به نفع مردم نیست.

معاون اول رییس جمهور گفت:" تمام بدبختی فعلی از دست همین حکومت وحدت ملی است که من هم معاون اولش هستم؛ بنابراین، اگر محکمه دایر شود، من نیز حاضرم به محکمه بر‌وم".

این درحالی است که جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان در حساب توییترش نوشته است که هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نیروهای امنیتی افغان در روز انتخابات ریاست جمهوری و یا پس از آن در امور مربوط به انتخابات از نامزدی طرفداری کرده باشند.

دوستم: غنی را به سرنوشت داکتر نجیب الله دچار می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد