دوستم-فرمانده-قول-اردوی-۲۰۹-شاهین-باید-برکنار-شود

معاون اول ریاست جمهوری از اشرف غنی و وزیر دفاع خواسته است که برای تامین مدیریت بهتر و سالم قطعات و جزوتام‌های قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال، جنرال ولی محمد احمدزی باید برکنار شود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری آمده است؛ هموطنان عزیز آگاهی دارند که دو روز قبل در مجلس بزرگان ولایت جوزجان، وضعیت امنیتی ولایات شمال مورد ارزیابی ما قرار گرفت.

دوستم افزوده است که من در این همایش بزرگان از وضعیت امنیتی این ولایات اظهار نگرانی کرده یاد آور شدم که اوضاع جاری، ناشی از عدم مدیریت خوب از سوی جنرال ولی محمد احمدزی قومندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌باشد.

من یک بار دیگر به مردم شریف ولایات شمال و مردم عزیز خویش یاد آور می‌شوم که منسوبین قول اردوی ۲۰۹ شاهین مانند دیگر نهاد‌های امنیتی و دفاعی ما پیوسته در کار دفاع از سرزمین شان و تامین امنیت مردم، با شجاعت جنگیده‌اند و در این راه هر روز قربانی می‌دهند.

آشکار است که بروز کاستی‌ها و ناتوانی‌ها در میدان جنگ، در حالیکه از لحاظ اسلحه، تجهیزات و دیگر امکانات نسبت به دشمن برتری دارند، به عدم مدیریت درست در قدمه‌های رهبری بر می‌گردد و من این نکته را یک بار دیگر خاطر نشان می‌دارم که قومندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در این نابسامانی‌ها در قدم اول مسئول می‌باشد.

در این اعلامیه به قول دوستم آمده است که من از رئیس جمهور غنی و شخص وزیر دفاع می‌خواهم که برای تامین مدیریت بهتر و سالم قطعات و جزوتام‌های قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال، به برکناری او از این سمت و واگذاری یکی از جنرالان شایسته وزارت دفاع به جایش بذل توجه فرمایند.

موجودیت وضعیت کنونی برای مردم ما و جزوتام‌های قول اردوی ۲۰۹ شاهین، نوید دهنده غلبه بر دشمن و بهبودی وضعیت نخواهد بود.

این درحالی است که دفتر قول اردوی شاهین با نشر یک اعلامیه در واکنش به اظهارات آقای دوستم گفته بود که نفوذ افراد زورگو، مسلح های غیر مسئول در ارگان های دولتی برای اعمال فشار، حذف و به حاشیه راندن اقلیت های قومی عامل بی ثباتی در شمال کشور می باشد.

فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در این اعلامیه از معاون اول رییس جمهور سوال کرده بود که خودت به عنوان فرد دوم مملکت برای مردم افغانستان و به ویژه برای شمال کشور چه دستاوردی دارید؟

دوستم: فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد