دوستم-ما-از-ارزش‌های-دموکراتیک-دفاع-کرده-ایم

معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با وزیر دفاع ترکیه گفت که مردم ترکتبار افغانستان و حزب جنبش ملی در نهادینه کردن ارزش های دموکراتیک و ثبات این کشور نقش ارزنده‌ای را انجام داده اند.

به گزارش افغان نیوز: سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری عصر دیروز با حلوصي آکار، وزیر دفاع جمهوری ترکیه در قصر صدارت دیدار و گفتگو کرد.

معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که جمهوری ترکیه در سخت‌ترین شرایط و روز‌های دشوار در کنار مردم و حکومت افغانستان قرار داشته و مردم ما را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و بشری یاری رسانیده و نقش مهمی را در تربیت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان ایفا کرده است.

وی خاطر نشان کردند که مردم ترکتبار افغانستان و حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان که نقش مهمی را در عرصه تحکیم ثبات و امنیت در افغانستان داشت، در نهادینه کردن ارزش های دموکراتیک در کشور نیز سهم ارزنده‌ای را به عهده گرفت و انجام داده و پیوسته در راستای تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری ترکیه تلاش می‌کند.

آقای دوستم همچنین گفت که مردم افغانستان کمک و همیاری کشور دوست و برادر ترکیه را از یاد نمی برند و آن را همیشه به یاد خواهند داشت و آرزو دارند این روابط همچنان تقویت شود و در آینده توسعه یافته ادامه یابد.

در این دیدار ستر جنرال حلوسیآکار وزیر دفاع ترکیه ضمن ابراز قدردانی از نیات نیک معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در بارۀ مردم و جمهوری ترکیه، یاد آور شد که روابط عمیق دوستانه و همه جانبه میان افغانستان و ترکیه ریشه‌های تاریخی دارد و کشورش آماده است تا در هرگونه شرایطی در کنار مردم و حکومت افغانستان قرار داشته باشد و از هیچ گونه کمک ممکنه دریغ نخواهد کرد.

جنرال حلوسی آکار همچنان گفت که داشتن اردوی مسلکی و توانا نقش مهمی در تحکیم ثبات و امنیت افغانستان دارد و می تواند پروسه صلح را به‌خوبی مدیریت کند. از همین لحاظ ترکیه برای آموزش نیرو های مسلح افغانستان همکاری نموده و آماده است کمک هایش را در عرصه های گوناگون از جمله در آموزش نیروهای مسلح افغانستان ادامه بدهد.

دوستم: ما از ارزش‌های دموکراتیک دفاع کرده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد