دوستم-و-محقق-متحد-شوید،-وطن-در-خطر-است

مارشال دوستم و محمد محقق هشدار دادند که وطن و حاکمیت در خطر است؛ اما این‌بار فرصت به طالبان داده نخواهد شد تا مردم را سر ببرند.

به گزارش افغان نیوز: مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری روز گذشته در میان صدها تن از هوادارانش در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان، گفت که وطن و حاکمیت در خطر است. 

او می‌گوید که همه باید برای تحکیم ثبات، وحدت و هم‌دیگرپذیری بسیج شوند.

مارشال دوستم می‌افزاید که طالبان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را کنار گذاشته‌اند و با کشورهای بیرونی در مورد صلح رای‌زنی می‌کنند. این رفتارها ناامیدکننده است.

آقای دوستم تصریح کرد؛ فشارهای نظامی در امور صلح تعیین‌کننده است، اما سکوت در برابر عمل‌کردهای طالبان منجر به سقوط شاهراه‌ها و ولسوالی‌ها خواهد شد. بنابراین، در وضعیت حساس کنونی همه باید متحد شوند و اختلافات را کنار بگذارند.

در همین حال، محمدمحقق، مشاور ارشد ریاست‌جمهوری که در یک سفر رسمی به ولایت جوزجان رفته بود، گفت: انتظار پایان جنگ و استقرار صلح باعزت را می‌کشند و هیچ‌گاهی صحنه را به دشمن خالی نمی‌کنند. 
به گفتۀ آقای محقق، دیگر این فرصت به دشمنان مردم افغانستان داده نخواهد شد تا مردم را سر ببرند.

محقق می‌افزاید که مردم باید در وضعیت کنونی با حفظ وحدت و هم‌دیگرپذیری در برابر نابرابری‌ها بیاستند.
این درحالی است که حمدالله محب، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور، روز شنبه(۱۸، دلو) در یک نشست خبری گفت که طالبان قدرت می‌خواهند و برای بدست آوردن آن، حاضر اند افغانستان را ویران کنند.

دوستم و محقق: متحد شوید، وطن در خطر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد