دوستم-و-نور-به-قیمت-خون-خود-از-شمال-دفاع-می‌کنیم

مارشال عبدالرشید دوستم و عطامحمد نور طی نشستی در شهر مزار شریف تعهد کردند که مردم را تنها نمی‌گذارند و به قیمت خون شان در برابر طالبان می‌جنگند.

ه گزارش افغان نیوز؛ در این نشست که روز جمعه در خانه والی بلخ برگزار گردید، آنان گفتند که بلخ دروازه افغانستان است و برای جلوگیری از پیش‌روی طالبان در این ولایت بسیج می‌شوند. 

هر دو بر اتحاد و همآهنگی تاکید کردند و گفتند که اگر این‌بار اتحاد شان‌را بشکنند هم‌چون خائنان ملی معرفی خواهند شد. 
 
عطا محمد نور گفت:«اسارت را نمی‌خواهیم، مگر اینکه زخمی شویم و ما را بگیرند.» 

آقای نور گفت:«براساس یک توافق، در جنگ، خطوط مقدم، دفاع و تعرض باهم یکجا پیش می‌رویم. شما باور داشته باشید که هیچ کدام ما تا زمانی که نفس بکشیم، شهر را رها نمی‌کنیم.»

همچنان مارشال دوستم گفت که بیش از دوهزار جنگ‌جویان‌اش از جوزجان به بلخ آمده‌اند و این نیروها در همآهنگی با نیروهای دفاعی در برابر طالبان پیکار خواهند کرد. 

آقای دوستم گفت:«فیصله همین است که به هر شکلی حتی اگر به قیمت خون ما رهبرا هم تمام شود، از بلخ باستان باید دفاع کنیم. »

وی گفت: «اگر ملت مارا رها نکند، ماهم تا نفس در تن ماست، خون در رگ های ما جریان دارد، د این راه حتی شهید شویم به خود افتخار میدانیم اما ملت را تنها نمی‌گذاریم.»

آقای دوستم گفت:«ما اطمینان می‌دهیم، اشتباه تکرار نمی‌شود، تا زنده هستیم در یک سنگر هستیم و از همین ملت و نظام دفاع می‌کنیم.»

این دو چهره جهادی که از رقیبان سرسخت شناخته می‌شوند، اکنون بر اتحاد و همآهنگی بین هم تأکید کردند و گفتند که اگر این‌بار اختلاف کنند، تاریخ آنان‌را سرزنش خواهد کرد. 

دوستم و عطا در حالی به شهروندان کشور اطمینان می‌دهند که در برابر طالبان پیکار می‌کنند که طالبان تا دروازه‌های شهر مزارشریف رسیده‌اند.

دوستم و نور: به قیمت خون خود از شمال دفاع می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد