دولت-اختلاف-های-دوستم-و-ایشچی-را-بررسی-میکند

ریاست جمهوری اعلام کرده که حکومت قضیه اختلافات جنرال دوستم و احمد ایشچی را در ولایت جوزجان بررسی کرده و تحقیقات همه جانبه انجام میدهد.

به گزارش افغان خبر: 20 روز قبل احمد ایشچی توسط جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در ولایت جوزجان از میدان بزکشی با لت و کوب ربوده شده به زندان شخصی در بند شده بود.

شب گذشته نیز احمد ایشچی در گفتگو با طلوع نیوز گفت که جنرال دوستم بر وی تجاوز جنسی کرده است.

اما دفتر معاونت اول ریاست جمهوری این گفته ها را رد کرده و با نشر اعلامیه‌ی نوشته که این اقدام ایشچی توطئه‌یی برای خدشه دار کردن نام و شخصیت سیاسی معاون اول ریاست جمهوری است.

ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه‌ی گفته حکومت وحدت ملی از زمان وقوع حادثه که در شهر شبرغان ولایت جوزجان بالای آقای احمد خان ایشچی، صورت گرفته است، موضوع را با جدیت تعقیب کرده و تحقیقات همه جانبه را روی دست دارد.

در این اعلامیه آمده که دولت حفظ جان، کرامت انسانی، و مصئونیت شهروندان را در مطابقت با ارزش های اسلامی، احکام قانون اساسی و سایر قوانین نافذ کشور و تعهدات افغانستان در قبال میثاق های بین المللی حقوق بشری، از مکلفیت های اساسی خود می داند.

دولت به مردم اطمینان می دهد که در خصوص قضیه متذکره تمامی مراحل قانونی را رعایت نموده و برای تأمین عدالت، هر آنچه در نتیجه تحقیقات به اثبات برسد، از طریق مراجع عدلی و قضایی با استقلال و بی طرفی کامل اقدام صورت خواهد گرفت.

دولت اختلاف های دوستم و ایشچی را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد