دولت-از-میزان-املاک-و-دارایی-های-عامه-بی-خبر-است

دولت اطالاعات دقیقی در دست ندارد تا مشخص نماید که چی میزان املاک در کشور مربوط ادارات دولتی است، به تازگی ریاست جمهوری در پی ایجاد اداره‌ی است که این اطلاعات را جمع آوری نماید.

به گزارش افغان خبر: جلسه ای به رهبری احمد داود نورزی، معاون ریاست عمومی اداره امور در مورد اداره و تنظیم ریاست ها و ادارات مستقل بودجوی با اشتراک معینان وزارت خانه ها، معاونین ریاست ها و ادارات مستقل و مسئولین بخش ملکیت های دوایر دولتی در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری تدویر یافت.

در این جلسه بحث روی ثبت و مدیریت تمامی ملکیت های دولتی صورت گرفته و معلومات به طور کامل توسط تیم ریاست جمهوری در مورد سیستم پیشرفته ثبت املاک ارائه گردیده، نظریات و پیشنهادات اشتراک کنندگان به منظور توسعه سیستم متذکره و تبدیل نمودن آن به یک سیستم معیاری، اخذ گردید.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده که هر ادارۀ دولتی دارای بخش های ثبت و نگهداشت املاک میباشد اما در ادارات دولتی فعلی سیستم واحد وجود ندارد تا بتواند اطلاعات کافی تمام املاک دولتی را بشکل منسجم داشته باشد.

برای رفع این مشکل سیستم واحدی از سوی اداره امور ریاست جمهوری طرح و ایجاد گردیده است که میتواند مدیریت ملکیت های دولتی را تقویت بخشد و تلاش های ادارات دولتی را منسجم ساخته، همچنان زمینه را برای پیگیری و رسیدگی به حل منازعات ملکیت های دولتی تسهیل سازد.

جلسه فیصله کرد تا در سه ماه آینده با ایجاد نیروی کاری بزرگ توسط دفتر اداره امور ریاست جمهوری در هماهنگی با اداره مستقل اراضی و تمام ادارات دولتی  پروسه معیاری را برای جمع آوری تمامی اطلاعات راه اندازی نماید.

نبود اطلاعات دقیق از میزان املاک دولتی مشکلاتی را به وجود آورده و این امر زمینه را برای غاصبان زمین در بزرگ شهر ها بیشتر فراهم میسازد.

دولت از میزان املاک و دارایی های عامه بی خبر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد